اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

انجام 600 بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از انجام 600 بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان جم خبر داد.

انجام 600 بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی صبح امروز در نشست مسئولان بهداشتی جم اظهار داشت: شبکه بهداشت جم در تعطیلات نوروزی اهتمام خاصی در راستای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی داشت و بیشترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه کرد.

وی با اشاره به روند اجرای طرح‌های بهداشتی در نوروز افزود: هر ساله طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا پایان نیمه اول فروردین سال بعد در سراسر کشور توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای اجرا می‌شود که در جم با تلاش دسته‌جمعی به خوبی انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت جم خاطر نشان کرد: این طرح با اولویت نظارت بر مراکز حساس و سیستم تامین آب اماکن اقامتی و رفاهی و نقاط اسکان مسافران نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و غذا اجرا می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: در شهرستان جم این طرح با حضور 8 بازرس بهداشت محیط در قالب دو تیم فعال با 260 نفر ساعت کار اجرا شد.

وی اضافه کرد: در 45 روز اجرای طرح در کل از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی و سیستم تامین آب شهرستان 600 بار بازدید به ‌عمل آمد و 10 مورد از اماکن متخلف به مرجع قضایی معرفی و یک مورد نیز تعطیل شد.

این مسئول گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده 127 کارت تندرستی برای کارکنان مراکز عرضه و اماکن عمومی صادر شد و برای پایش آب آشامیدنی شبکه عمومی و ایستگاه‌های تصفیه آب 46 نمونه برای آزمایش میکروبی گرفته شد.

وی ابراز داشت: همچنین 1250 مورد کلرسنجی از تمام نقاط شهرستان توسط بهورزان و کارشناسان انجام شد که 247 مورد آنها نامطلوب و در قسمت مواد غذایی 13 مورد نمونه مواد غذایی گرفته و به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارسال، که 4 نمونه غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده شد.

قاسمی یادآور شد: در مجموع 214 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی جمع‌آوری و معدوم شد و 42 مورد با فروشندگان دوره گرد مواد غذایی برخورد صورت گرفت و از ادامه کار آنها ممانعت به‌عمل آمد.

انتهای پیام/2451/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول