اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

حماسه سیاسی و اقتصادی، جهاد در راه خداست/ انتخابات مظهر تجلی حماسه‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نام‌گذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و اقتصادی، کار در راستای تحقق این شعار را به مثابه جهاد در راه خدا عنوان کرد.

حماسه سیاسی و اقتصادی، جهاد در راه خداست/ انتخابات مظهر تجلی حماسه‌ها

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج حماسه را مترادف با انجام کاری قابل تحسین و فوق‌العاده دانست و اظهار کرد: چنین فعلی باید با تلاش و پشتکار فراوان و با جهاد در راه خدا محقق شود.

وی در تشریح دلایل انتخاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» به عنوان شعار سال با بیان اینکه در تعیین این شعار چندین مولفه مهم مورد توجه قرار داشته است افزود: شرایط زمان، اوضاع سیاست داخلی و خارجی کشور و همچنین فضای کلی حاکم بر دنیا از جمله شاخص‌هایی بوده که در انتخاب شعار امسال نقش کلیدی داشته‌‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه بدون در نظر گرفتن این موارد، امکان ترسیم وضعیت مقدور نیست به تقابل به وجود آمده بین جهان اسلام و دنیای کفر در خصوص شرایط بین‌المللی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: دنیای کفر در دو مقوله حاکمیت و اقتصاد خلاصه می‌‌شود.

شاهرودی با تبیین اندیشه‌های امام راحل(ره) در خصوص نزاع ازلی و ابدی بین خیر و شر، فشارهای وارده از سوی دنیای استکبار را روی همین دو شاخص عنوان کرد و افزود: غرب به این باور رسیده که کانون نهضت‌های مقابله با مستکبران، ایران اسلامی است و به همین دلیل دو جنبه سیاست (حاکمیت) و اقتصاد نظام اسلامی را هدف می‌گیرد.

وی تحمیل جنگ تحمیلی به ایران، حمایت مادی و معنوی از گروهک‌های ضد انقلاب و موارد دیگری از این قبیل را نشانه‌هایی از تلاش دشمنان به منظور براندازی جمهوری اسلامی از طریق مؤلفه سیاست ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ناامیدی دشمن در این جنبه را عامل ورود آنها به فاز دیگری از عناد با ایران دانست و گفت: مسئله اقتصاد آخرین تیر در ترکش مستکبران بود و با انجام تحریم‌های گسترده، وارد آمدن فشار اقتصادی و به ستوه آمدن مردم برای مخالفت با نظام را هدف غایی خود عنوان می‌کردند.

شاهرودی تقویت موضع اسلام و ایران و تبدیل تهدیدها به فرصت را بهترین راه مبارزه دانست و اظهار کرد: باید نشان دهیم که تحریم‌ها کوچک‌ترین تاثیری در اراده پولادین این ملت نگذاشته و آنها مثل همیشه یار و یاور انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه هر چه از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد گرایش مردم به جمهوری اسلامی به دلیل حاکمیت مبتنی بر دین بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئله به تنهایی یکی از نشانه‌های ظهور و بروز حماسه در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری بیانات رهبر در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه امسال، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را اوج حماسه سیاسی و مظهر تجلی آن عنوان کرد.

شاهرودی با بیان اینکه غرب به دقت رفتار و میزان مشارکت مردم در انتخابات را رصد می‌کند، حضور حداکثری ملت به مانند گذشته و حتی بیشتر از آن را موجب شادی دوستان انقلاب و یأس و سرخوردگی دشمنان دانست.

وی در خصوص بعد اقتصادی حماسه امسال نیز با اشاره به اینکه دشمن تمام توانش را برای به اصطلاح «فلج کردن» انقلاب گذاشته بیان کرد: هدف آنها این است که ایران توان به سامان رساندن پیشرفت‌های علمی را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید مجدد بر ناکامی دشمن در این زمینه، نبود بدهی کلان به کشورهای خارجی، افزایش میزان ذخایر طلا و پشتوانه ارزی کشور و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در ایران را از جمله موارد ناموفق بودن تحریم‌ها و فشار غرب عنوان کرد.

شاهرودی در ادامه در خصوص ارزیابی خود از میزان تحقق شعار سال گذشته با بیان اینکه عمل به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تا حدی محقق شد اظهار کرد: نباید به کارهای انجام شده قناعت کرد.

وی اتکا به توان داخلی در مسائل مهم کشور از جمله تولید نفت را از افتخارات نظام دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته به این دلیل که برای استخراج نفت به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز بود شرکت‌های خارجی با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری در این زمینه صاحب سود فراوان می‌شدند، اما امروز خوشبختانه با ورود شرکت‌های داخلی هم این مبالغ از کشور خارج نمی‌شود و هم اینکه بستر مناسبی برای تولید و اشتغال بیشتر مهیا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر این موضوع که حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی، امری نیست که تنها در مدت یک‌سال به آن توجه و دستیابی شود لزوم کار دقیق در حوزه مدیریتی را عامل موفقیت در تحقق شعار دانست و افزود: باید از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد، چرا که منابع کافی در کشور وجود دارد.

شاهرودی در پایان ابراز امیدواری کرد مردم و مسئولان با همراهی یکدیگر در سال 92 زمینه‌های تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را فراهم کنند.

انتهای پیام/79012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول