اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان مرند خبر داد

جمع‌آوری معتادان ولگرد و خرده‌فروش موادمخدر در مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از جمع‌آوری بیش از یکصد معتاد ولگرد و خرده‌فروش موادمخدر در قالب ارتقای امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری معتادان ولگرد و خرده‌فروش موادمخدر در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، فرهنگ نوروزی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان مرند با ماموریت محوله در خصوص برقراری امنیت در ایام تعطیلات نوروزی همچنین جلوگیری از سرقت‌های جزء که اغلب توسط معتادان پرخطر صورت می‌گیرد، از 28 اسفند 91 طرح برخورد با معتادان ولگرد و خرده‌فروشان موادمخدر را در سطح شهرستان به اجرا گذاشتند.

وی با تأکید بر استمرار این طرح در سال‌جاری گفت: اعتیاد را باید یک بیماری قلمداد کرد و از برخورد فیزیکی و انتظامی با فرد معتاد پرهیز کرد چرا که اعتیاد یک معضل اجتماعی است و راه برون‌رفت از این معضل در مرحله اول پیشگیری و جلوگیری از افتادن جوانان در دام اعتیاد و در مرحله دوم درمان و بازپروری یک معتاد و بازگرداندن وی به زندگی عادی و اجتماعی است.

نوروزی افزود: از ابتدای طرح تاکنون بیش از 100 نفر از معتادان ولگرد و خرده‌فروش موادمخدر در سطح شهرستان جمع‌آوری شده و به مراکز درمانی و کمپ‌های مجاز معرفی شدند.

وی تصریح کرد: همچنین با اجرای این طرح مقادیری انواع موادمخدر کشف شده و متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

نوروزی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان ولگرد و بدون مکان با قوت اجرا خواهد شد و در روزهای آتی نیز در راستای افزایش احساس امنیت و آرامش در سطح شهرستان در دستور کاری پلیس قرار دارد.

وی تاکید کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب مهلک اجتماعی همواره نظر و توجه افراد و سازمان‌های گوناگون را به پژوهش و ریشه‌یابی برای به دست آوردن یک راه‌حل عملی برانگیخته است.

نوروزی افزود: اگر اعتیاد پدیده‌ای مخرب تلقی می‌شود به این دلیل است که مسبب اصلی نابودی گرانمایه‌ترین و با ارزش‌ترین بخش جوامع انسانی یعنی جوانان است و آنان را در چنگال عوارض سوء خود گرفتار می‌کند.

وی گفت: باید توجه کرد فقط خود معتاد درگیر و آسیب‌پذیر نبوده بلکه خانواده‌های آنان نیز با آسیب‌های مختلف جسمی، روانی، اقتصادی و اجتماعی همچنین معضلات پیچیده و اساسی دست به گریبان خواهند بود.

نوروزی تاکید کرد: امروزه موادمخدر به شکل‌های گوناگونی نمود پیدا کرده و به ویژه انواع جدید روانگردان‌ها مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک خطر در کمین جوانان است که باید خانواده در این خصوص بیش از پیش مراقب باشد.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول