اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین خبر داد

برگزاری مسابقه «پیام یاس نبوی» در قیروکارزین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین از برگزاری مسابقه «پیام یاس نبوی» در شرح خطبه فاطمه (س) در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مسابقه «پیام یاس نبوی» در قیروکارزین

حجت‌الاسلام روح‌الله مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قالب طرح سوگواره یاس نبوی مسابقه بزرگ کتابخوانی پیام یاس نبوی با بهره‌گیری از شرح خطبه فدکیه این بانوی بزرگوار در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: کتاب پیام یاس نبوی شامل خطبه فدکیه همراه با ترجمه، زندگی‌نامه حضرت، سیره عملی فاطمه زهرا (س) به همراه معرفی موقوفات آن بانوی دو عالم است که همراه با سئوالات مسابقه پس از اطلاع‌رسانی پیامکی در میان علاقمندان در قیروکارزین توزیع شد.

مقصودی با بیان اینکه این مسابقه به صورت ملی و در تمام کشور به منظور تببین و تشریح زندگی حضرت فاطمه (س) و ترویج فرهنگ وقف برگزار می‌شود اضافه کرد: سئوالات این مسابقه در قالب 40 پرسش چهار گزینه‌ای در انتهای این کتاب تهیه و تدوین شده و علاقمندان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند پاسخنامه سئوالات را به نشانی قم، صندوق پستی 168-37135 ارسال کنند.

وی ادامه داد: قرعه‌کشی مسابقه همزمان با عید مبعث انجام و نتایج از طریق سایت‌های www.mfso.irوwww.mfpo.ir اعلام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین خاطرنشان کرد: به برگزیدگان به قید قرعه 18 کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، 72 کمک هزینه سفر به کربلا، 72 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، 110 قلم گویای قرآنی و صدها جوایز ارزنده دیگر اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در سال‌های گذشته در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام شده برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی است بیان داشت: حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اسلام (ص)، نقش محوری و اساسی در حراست و پاسداری از دین نوپای اسلام داشت و آن حضرت روح بزرگ و بی‌نظیری داشتند که گواه آن تربیت امامان معصومی مانند امام حسن (ع) و امام حسین(ع) است.

مقصودی در پایان اذعان داشت: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان به عنوان برترین بانوی جهان در تمام اعصار و قرون بوده و فاطمیه فرصت مناسبی برای انتقال معارف دینی، شناخت خصلت‌های بانوی دو عالم، گسترش باورهای دینی و افزایش بصیرت عمومی در دفاع از ولایت است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول