اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پاکدشت:

اوقاف به‌دنبال آسایش مردم است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پاکدشت با اشاره به برنامه‌هایی که در دستور کار اوقاف و امور خیریه است، گفت: اوقاف در پی فراهم کردن آسایش مردم است.

اوقاف به‌دنبال آسایش مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اشرفی در نشت مشترک اوقاف و امور خیریه و مشاورین املاک شهرستان پاکدشت فرا رسیدن فصل بهار و سال جدید را تبریک گفت و اظهار داشت: تبدیل شدن زمستان به بهار نمونه بارزی از روز رستاخیز است که زیبایی‌های واقعی در آنجا مشخص می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «زمین خشک و جامد است، از آسمان باران را می‌فرستیم و گیاهان رشد می‌کنند و همه جا سرسبز می‌شود.»

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اداره اوقاف همیشه در پی فراهم آسایش مردم بوده و هست، افزود: ما مسئولان نیز نباید در رسیدگی به مشکلات مردم کوتاهی کنیم.

بررسی تمام اسناد اوقاف شهرستان پاکدشت

حجت‌الاسلام اشرفی با بیان اینکه تمام اسناد اوقاف بررسی شده و از نظر سقفی و حقوقی و قانونی کامل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر اکثر معاملات با قول‌نامه است و اما واقعیت این است که وقتی سندی صادر شود ما تمام جزئیات آن را با 6 قول نامه بررسی می‌کنیم و از صاحب آن تعهد می‌گیریم که مشکلی پیش نیاید.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت در این ارتباط خاطرنشان کرد: بعضی از اسناد که متأسفانه مشکل دارند از زیر دست و امضای برخی از همکاران ما می‌گذرد که این شایسته مردم مؤمن و متدین نیست. سال گذشته هم جلسه ما در ایام انتخابات افتاد که این باعث شد جوی سیاسی در شهرستان ایجاد شود و بعضی از افراد در این نشست حضور نیابند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش‌هایی در پاکدشت وجود دارد که جزو مستثنیات هستند، عنوان کرد: مواردی همچون باغ بهنیا و باغ حاج عرب که متعلق به یتیمان هستند و استفاده از آنها صحیح نمی‌باشد و کسانی که این زمین‌ها را مورد استفاده خود قرار می‌دهند باید در قیامت جوابگو باشند.

تخفیف 95 درصدی به اسناد املاک

حجت‌الاسلام اشرفی با بیان اینکه اوقاف نیز برای صدور سند خانه‌هایی که از بعد سال 82 اقدام شده 95 درصد تخفیف گرفته که این فوق‌العاده است، گفت: پیشنهاد من به مشاورین املاک این است که هرگاه دنبال سود بودید هیچ وقت به هیچ وجه طرف مستثنیات نروید. من از شما تقاضا می‌کنم که به همه همکاران دیگر هم بگویید که خرید و فروش ملک‌های کلنگی رایگان است و فوری سند صادر می‌شود ولی خرید و فروش مستثنیات که برای ایتام است هم برای خودتان و هم برای دیگران مشکل می‌آفریند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت با تاکید بر نزدیک نشدن به مال ایتام گفت: خداوند در جایی از قرآن می‌فرماید «به مال یتیم نزدیک نشوید» و در آیه‌ای دیگر نیز آمده «به زنا نزدیک نشوید» و این بیانگر جایگاه پلیدی و زشتی خوردن مال یتیم می‌باشد.

90 درصد مشکلات دادگاه‌ها مشکلات ملکی است

حجت‌الاسلام اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد مشکلات دادگاه‌ها برای مشکلات ملکی است، گفت: بروز این مشکلات سرچشمه گرفته از ندانستن مردم است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت از نامه یک زن پاکدشتی به رهبر معظم انقلاب خبر داد و در تشریح این موضوع گفت: یک بانوی پاکدشتی در سفر مقام معظم رهبری به استان قم نامه‌ای به ایشان نوشته‌اند که به این شرح است «من همه دارایی خود را برای خریدن قطعه زمینی در پاکدشت گذاشتم که چند وقت بعد فهمیدم که این زمین برای اداره اوقاف است و سند نمی‌خورد که این مشکل سبب شد من در جوانی پیر شدم».

وی تاکید کرد: به فضل خداوند متعال با پیگیری مسئولان مختلف مشکل این خانم حل شد و ما از شرمندگی ایشان درآمدیم.

ابراز امیدواری سالی پر بار برای اوقاف پاکدشت

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: امیدوارم سال 1392 سال خوبی برای اداره اوقاف باشد و همه دست اندرکاران این بخش در راستای حل مشکلات مردم به‌ویژه مستثنیات گام‌های بزرگی را بردارند. 

انتهای پیام/2462/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول