اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بزرگداشت سالروز شهادت آوینی

نرم‌افزار معرفی شهیدان خوش‌ قلب رونمایی شد

در بزرگداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از نرم‌افزار خوش‌قلب‌ها که در هشت بخش ضمن معرفی شهیدان خوش‌ قلب، آثار و اسناد مرتبط با شهیدان و والدینشان را ارائه می‌کند و با حمایت نهضت مردمی پوستر انقلاب تهیه شده است رونمایی شد.

نرم‌افزار معرفی شهیدان خوش‌ قلب رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و هنری مشهد بزرگداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، در منزل برادران شهید خوش‌قلب طوسی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم فیلم مستند «مؤید» به نمایش درآمد و محمد دهشیری، کارگردان این فیلم با اشاره به ظرفیت‌ها و سوژه‌های کم‌نظیر و مردمی برای آثار هنری، بی‌رغبتی نسبت به آثار روشنفکران را حاصل فاصله آنان از مردم دانست.

وی با مرور چگونگی تولید این مستند اظهار کرد: این فیلم صرفا مستند مراسم بزرگداشت استاد مؤید بود، در حالی که شخصیت این شاعر ولایی و انقلابی بسیار وسیع‌تر است.

در ادامه مادر شهیدان خوش‌قلب، ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان گفت: نسیمی از کربلا به جوانان ما وزید و آنان را به این مسیر و جایگاه رساند.

در بخش دیگری از برنامه، علیزاده که کتاب رد پای ستاره را درباره شهیدان خوش‌قلب گردآوری کرده است، سابقه خانواده شهیدان خوش‌قلب را در نگهداری اسناد و مدارک مرتبط با این دو شهید، از سالیان بسیار دور آن هم در زمانی مدیران فرهنگی ابدا به چنین کارهایی فکر هم نمی‌کردند، کم‌نظیر توصیف کرد.

در ادامه حاج خلیل موحدی، هم‌رزم این دو شهید ضمن تبیین ارزش و جایگاه شهادت و از آن مهم‌تر آرزوی واقعی و راستین این درجه رفیع، به شهیدان آوینی و صیاد اشاره کرد که حتی پس از جنگ توانستند به این مقام نائل گردند.

در این محفل از نرم‌افزار خوش‌قلب‌ها که در هشت بخش ضمن معرفی شهیدان خوش‌قلب، آثار و اسناد مرتبط با شهیدان و والدینشان را ارائه می‌کند و با حمایت نهضت مردمی پوستر انقلاب تهیه شده است رونمایی شد.

در پایان این جلسه که به همت دبیرخانه جشنواره فیلم عمار در خراسان و با همکاری نهضت مردمی پوستر انقلاب برگزار شد از خانواده شهید و تولیدکنندگان آثار ارائه شده تقدیر به عمل آمد و جمعی از حاضران از پدر این دو شهید عیادت کردند.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول