اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان، هنرمندان و خانواده وی

پیکر حاج قاسم کرمی در قطعه مفاخر آرامستان بندرعباس به خاک سپرده شد

پیکر حاج قاسم کرمی پیشکسوت مطبوعاتی هرمزگان، در قطعه مفاخر آرامستان شهر بندرعباس در میان جمع کثیری از مسئولان، هنرمندان، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای و خانواده وی، به خاک سپرده شد.

پیکر حاج قاسم کرمی در قطعه مفاخر آرامستان بندرعباس به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم تشییع زنده‌یاد قاسم کرمی شامگاه سه‌شنبه با حضور جمع قابل توجهی از فرهنگیان و هنرمندان و مسئولان هرمزگانی از فرهنگسرای طوبی آغاز شد.

در این مراسم که پیام‌های تسلیت معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و استاندار هرمزگان توسط علیرضا خورشید‌زاده قرائت شد، امام جمعه موقت بندرعباس نیز ضمن بیان خاطرات و جایگاه قاسم کرمی در شکل‌گیری اصول فرهنگی انقلاب در دهه 60، گفت: درگذشت این شخصیت بزرگوار ضایعه‌ای غیر قابل جبران برای حوزه فرهنگی اجتماعی استان است.

محمدحسن فروزان‌نژاد با بیان اینکه، مرحوم کرمی تمام عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد، ادامه داد: وی در دین‌باوری و دین‌مداری نیز شخصی برجسته و الگو بود.

علیرضا خورشید‌زاده سردبیر روزنامه صبح ساحل نیز که در اوایل دهه 60 توسط مرحوم قاسم کرمی راه‌اندازی شده است، در این مراسم گفت: ویژگی‌های شخصی و اخلاقی زنده‌یاد کرمی برای همیشه در یاد و خاطر مردم این استان می‌ماند.

پیکر حاج قاسم کرمی که از وی به عنوان "پدر مطبوعات هرمزگان" نیز یاد می‌شود، پس از تشییع در قطعه مفاخر آرامستان بندرعباس به خاک سپرده شد.

مدیر مسئول روزنامه صبح ساحل و پیشکسوت روزنامه نگاری استان که در محافل سیاسی، اجتماعی از وی به عنوان پدر مطبوعات استان نام برده می‌‌شود ظهر دوشنبه در سن 62 سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری ناشی از ضایعه نخاعی دعوت حق را لبیک گفت.

وی در خانواده‌ای متدین و در جوار مسجد کوفه بندرعباس چشم به جهان گشود. دوران تحصیلی خود را در دبستان مشیردوانی، دبیرستان ابن سینا بندرعباس و دبیرستان ارشاد تهران پشت سرگذاشت.

وی در سال 54 در دانشکده  بیمه دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک کارشناسی بیمه شد و پس از آن کارشناسی ارشد مدیریت را نیز کسب کرد.

کرمی در طول دوران خدمت در پست‌های مختلف انجام وظیفه کرده است که کارشناس بازرگانی وزارت بازرگانی، فرماندار بندرعباس، فرماندار رودان، شهردار بندرعباس، مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری، مدیر کل عمران جزایر خلیج فارس، مدیر کل امور اقتصادی استانداری هرمزگان، رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس مرکز هرمزگان شناسی و مؤسس خانه مطبوعات از جمله سمت‌های دولتی وی است.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز صبح ساحل، هفته نامه امید ساحل و ماهنامه فرهنگستان جنوب ازجمله سمت‌هایی بود که مرحوم کرمی عهده‌دار آن بوده است.

حاج قاسم کرمی همچنین برای نخستین بار در هرمزگان و در سال 1362 با اخذ مجوز انتشار صبح ساحل سنگ بنای فعالیت‌های مطبوعاتی و روزنامه نگاری را در استان گذاشت و طی سه دهه با مدیریت رسانه‌ای نسل جدیدی از روزنامه نگاران هرمزگانی را تربیت کرد.

کرمی در آخرین اقدام خود و طی سال گذشته با انتشار صبح ساحل در سراسر کشور هرمزگان را صاحب یک رسانه ملی نمود.

او علاوه بر صبح ساحل صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه امید ساحل و ماهنامه فرهنگستان جنوب نیز بود.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول