اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)

جشنواره ملی شعر کوثر در خراسان‌رضوی برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی از برگزاری جشنواره ملی شعر کوثر همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

جشنواره ملی شعر کوثر در خراسان‌رضوی برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسگرانی گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در راستای ایجاد جریان جامع و فراگیر مبتنی بر ترویج و گسترش سیره و سبک زندگی این بانوی بزرگوار، جشنواره ملی شعر کوثر در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان و با موضوعات سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، عفاف و حجاب، همسرداری، صبر و حلم، ولایتمداری و ... برگزار می‎شود.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان‎رضوی ادامه داد: علاقه‌مندان تا پنج اردیبهشت‌ماه فرصت دارند آثار خود را با موضوعات اعلام شده به آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه این جشنواره به آدرس adabi.ostan@yahoo.com ارسال کنند.

وی افزود: هر شاعر می‎تواند پنج اثر در قالب‎های مختلف شعری به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و توجه به این نکته ضروری است که آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره‎ها و کنگره‎ها شرکت داده شده باشند.

مسگرانی گفت: این جشنواره توسط امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کنگره از توس تا نیشابور در اردیبهشت‌ماه سال آینده به مناسبت بزرگداشت روزهای ملی دو شاعر و حکیم فرزانه خراسان، حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام نیشابوری خبر داد.

مسگرانی افزود: کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور، ویژه شعر حماسی با اهداف بزرگداشت آثار و مفاخر فرهنگی کشور به عنوان راهکاری اصولی برای تقویت غرور و خودباوری ملی و اسلامی در جامعه، ایجاد زمینه‌های لازم و تشویق شاعران در جهت آفرینش آثار فاخر با الهام از آثار و متون گرانقدر ادب فارسی همچون شاهنامه، نگاه ویژه و تخصصی به شعر حماسی به عنوان یکی از گونه‌های مهم ادبی در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شاعران می‌توانند تا پنج اردیبهشت‌ماه 92 حداکثر دو اثر در قالب‌های مختلف شعری شامل مثنوی، قصیده، غزل، رباعی، نیمایی، سپید و ... را از طریق پست الکترونیکی adabi.ostan@yahoo.com به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

مسگرانی اظهار داشت: اشعار ارسالی نباید در هیچ جشنواره یا کنگره دیگر شرکت داده شده باشند، پس از داوری آثار در نهایت ضمن دعوت از 14 نفر از شاعران برای شرکت در کنگره، از هفت نفر از صاحبان آثار برگزیده تقدیر می‌شود.

وی گفت: مکان برگزاری کنگره شهرهای مشهد و نیشابور است و در تاریخ 25 الی 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان‌رضوی اظهار داشت: این کنگره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول