اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

روز ملی فناوری هسته‌ای نماد اراده ملت برای رسیدن به پیشرفت علمی است

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای نماد اراده ملت ایران برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در عرصه علمی است.

روز ملی فناوری هسته‌ای نماد اراده ملت برای رسیدن به پیشرفت علمی است

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ایران اسلامی بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف افتخارات بسیاری را یکی پس از دیگری کسب کرده است که از جمله این افتخارات دست‌یابی به فناوری‌های هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: این افتخار ارزشمند در شرایطی حاصل شده است که کشورهای غربی، منطقه ممنوعه‌ای را در بعضی از علوم و فنون از جمله مسائل هسته‌ای اعلام کرده و برای این که کشورهای دیگر پیوسته به آن‌ها وابسته باشند در دایره این منطقه ممنوعه نگاهبانانی هم قرار داده بودند و هرگاه کشوری تخطی می‌کرد با همه توان با آن کشور مقابله می‌کردند، اما خوشبختانه ایران اسلامی توانست با وجود این منطقه ممنوع و با اتکا به دانش‌ بومی و توان دانشمندان ایران اسلامی به موفقیت‌های بزرگی در مسائل هسته‌ای دست یابد و از این منطقه ممنوعه عبور کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به برکت خون شهدا امروز جمهوری اسلامی ایران در بحث فناوری هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به هیچ کجا وابسته نیست و این فناوری را به صورت کاملاً بومی در اختیار دارد و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی که متکی به اراده مردم است، محسوب می‌شود.

سلیمی گفت: ایران اسلامی ثابت کرده اتکا به مردم است که می‌تواند بزرگ‌ترین قدرت و بیشترین اقتدار را به نظام‌ و دولت‌ ببخشد به گونه‌ای که نیاز به هیچ کدام از قدرت‌های بیگانگان نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نامگذاری 20 فروردین به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای یادآور افتخار آفرینی‌های شهدای هسته‌ای کشور است، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی با تکیه بر توان دانشمندان بومی و غیرتمند توانسته است به صفر تا صد مسائل هسته‌ای دست یابد و این افتخار در شرایطی حاصل شده است که دشمنان نظام و انقلاب اجازه هیچ نوع تحرکی را به کشورهای دیگر در این زمینه نمی‌دهند، چراکه قصد دارند همواره خود بر جهان آقایی کنند، اما نظام اسلامی توانست این سد را بشکند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی داد: تحریم و فشار سیاسی و اقتصادی از ابزارهایی است که دشمنان ایران به کار گرفته‌اند تا به زعم خود مانع از ادامه مسیر پیشرفت و نوآوری در دانش صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران شوند، اما با وجود همه این کارشکنی‌ها دانش هسته‌ای ایران اسلامی، امروز به یکی از مهم‌ترین افتخارات‌ علمی ملت ایران تبدیل شده است.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول