اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

انجام 9 هزار بازدید بهداشتی دامپزشکی در کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیش از 9 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در قالب طرح تشدید نظارت‌های نوروزی استان انجام شده است.

انجام 9 هزار بازدید بهداشتی دامپزشکی در کرمان

بیژن دهقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز از 26 اسفند سال گذشته آغاز شد و تا 13 فروردین ماه جاری ادامه یافت.

وی افزود: در قالب این طرح 83 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در دو شیفت کاری از بیش از 9 هزار مورد بازدید و نظارت را بر کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، استحصال و بسته‌بندی تا مرحله عرضه برعهده دامپزشکی است، عنوان کرد: طی این بازرسی‌ها سه مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند که دو مورد از آنها پلمپ شد.

دهقانی با بیان اینکه برخی افراد سودجو در شرایط افزایش تقاضا، سعی در عرضه محصولات دارای مشکلات بهداشتی و غیرقابل مصرف به بازار می‌کنند، بیان داشت: 30 هزار و 42 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف با انجام بازدیدهای مستمر در این ایام کشف و از عرضه این محصولات به بازار مصرف جلوگیری شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه عرضه برخی فرآورده‌های خام دامی خارج از سیستم توزیع و توسط خودروهای سیار به دلیل عدم رعایت شرایط بهداشتی تهدید کننده سلامت مردم استان است، عنوان کرد: در طول اجرای این طرح 44 مورد از عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط این خودروها کشف و با آنها برابر مقررات برخورد شد.

دهقانی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق شماره پیامک 3000231512 و یا تلفن چهار رقمی 1512 در مرکز استان و شماره شبکه دامپزشکی شهرستان‌های مربوطه در سایر شهرستان‌ها مراتب را به دامپزشکی محل اطلاع دهند.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول