اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

بانوان از عفاف حضرت زهرا الهام بگیرند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: بانوان از عفاف و حجاب حضرت زهرا (س) الهام گرفته و ایشان را الگو قرار دهند.

بانوان از عفاف حضرت زهرا الهام بگیرند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه فرا رسیدن ایام فاطمیه را به مسلمانان تسلیت گفت و با اشاره به اینکه در روزهای آغاز سال نو قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: تقارن این دو مناسبت به هیچ عنوان عاری از حکمت و پند نیست، بنابراین مسلمانان باید در این ایام به اعمال خود نگریسته و بانوان با رعایت حجاب و عفاف در راه حضرت زهرا (س) گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در عید نوروز قرار گرفته‌ایم و صله رحم یکی از سنت‌های پسندیده و مورد توصیه در دین مبین اسلام است، افزود: دید و بازدید یکی از اموری است که در این ایام مردم به آن می‌پردازند لیکن این انتظار وجود دارد که بانوان در این روزها با حساسیت بیشتری به مقوله حجاب و عفاف توجه کنند.

وی با اظهار به اینکه این انتظار وجود دارد که اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان به احترام حضرت زهرا (س) موازین اخلاقی را بیشتر رعایت کرده و دیگران را نسبت به آن ترغیب کنند، افزود: حرمت ایام فاطمیه باید نگه داشته شود و آن طور که شایسته مقام و جایگاه ایشان است در این ایام رفتار شود.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به نزول سوره کوثر در شان حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان داشت: سوره کوثر یکی از کلیدی‌ترین و تاثیرگذارترین سوره‌های قرآن کریم قلمداد می‌شود که در ارتباط با جایگاه بلند حضرت زهرا نازل شده است، لیکن مسلمانان وظیفه دارند با تلاوت قرآن، تحقیق و مطالعه در این ارتباط بصیرت خود را بیفزایند.

باقری تکریم حضرت فاطمه (س) توسط پیامبر اکرم (ص) در عصر جاهلیت را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در شرایطی که مردان و زنان، دختران بی‌گناه را زنده به گور می‌کردند حضرت محمد (ص) دختر گرامی خود عزت و کرامت غیرقابل وصفی قائل بودند لیکن به این ترتیب در تبیین جایگاه بانوان و حقوق مسلم آنان سرفصل جدیدی را پیش‌روی بشریت گشودند.

وی با اظهار به وجود احادیث قدسی فراوان در ارتباط با شان و منزلت حضرت زهرا (س)، افزود: احادیث قدسی فراوانی با این مضمون وجود دارد که خلقت آسمان‌ها و زمین‌ها به طور کلی کائنات وابسته به این وجود نازنین است، بنابراین لازم است بیش از پیش در راستای شناخت و کسب معرفت نسبت به این انسان بی‌مثال گام برداشته شود.

انتهای پیام/61002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول