اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کشور:

حماسه اقتصادی را باید در دولت‌های آینده دید

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد کشور گفت: موضوع جهاد اقتصادی که از گذشته مطرح بوده و به حماسه اقتصادی رسیده است را باید در دولت‌های آینده دید.

حماسه اقتصادی را باید در دولت‌های آینده دید

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع صاحبان صنایع استان با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن در سطح کشور یک مزیت ویژه محسوب می‌شود، گفت: معتقدم دارای منابع منحصر به فردی در کشور هستیم که برای کارآمدی آنها نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای صحیح و علمی هستیم.

وی تاکید کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها مناسب طراحی شوند و به موقع و به درستی اجرا شوند، نیازی به گران خریدن و تولید گران و افزایش هزینه‌ها در این بخش نیستیم.

پورمحمدی با بیان اینکه سرمایه‌های کشور باید به بخش اقتصادی سوق داده شود، عنوان کرد: مباحث اقتصادی از پیچیدگی و اهمیت برخوردار است و همه باید برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار تلاش و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جامعه اقتصادی کشور، جامعه‌ای فرهیخته و دارای توانایی‌های متنوع و گسترده و با تجارب بسیار ارزنده و با انگیزه است ضمن اینکه منابع خوبی نیز در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه قصد داریم توان اقتصادی کشور را ارتقا دهیم، اظهار داشت: آنچه باعث بروز برخی مشکلات و مسائل اقتصادی در کشور شده است، بی‌برنامگی و بی‌توجهی به قوانین و مقررات است.

وی عنوان کرد: دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را در محل سازمان بازرسی فعال کردیم تا مشکلات این حوزه را با جدیت دنبال کنیم.

وی درباره اجرای قانون سلامت اداری و مبارزه با فساد، افزود: هم‌اکنون این قانون به اجرا درآمده و بسیار مهم است که در مرحله اجرا نحوه اجرا هم این پیام را داشته باشد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه منابع مالی را باید به سمت اقتصاد سوق داد عنوان کرد: اینکه بگوییم در فلان حوزه کار شده اما متقاضی ندارد، نشان از بی‌برنامگی و ضعف مدیریت است و نیازی به افتخار نیست.

وی یادآور شد: بسیاری از منابع کشور هدر رفته و در مواردی که نیاز نبوده سرمایه‌گذاری شده و نتیجه‌ای هم در بر نداشته است.

وی با تاکید بر تحقق خواسته رهبری عنوان کرد: در کشور ما تکنسین‌ها و امکانات بسیار خوبی وجود دارد و باید با اتکا به توانایی داخلی و توکل به خداوند متعال، تحریم‌ها را کم اثر و ناکارآمد کنیم و خواسته رهبری که برای توسعه و سربلندی ملت ایران است را برآورده کنیم.

وی ادامه داد: رویدادهای اقتصادی سال گذشته سیر نزولی در این بخش را داشته است و شاخص‌های توسعه اقتصادی با وجود همه تاکیدها و سفارش‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، از افت برخوردار بود.

پورمحمدی با بیان اینکه بزرگترین دولت هم بدون دستورالعمل و قانون نمی‌تواند ادعا کند مجری موفقی است، تصریح کرد: کشور بدون برنامه‌ریزی و پای‌بندی به آن و اجرای درست قانون پیشرفت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پیشرفت در کنار عدالت امکانپذیر است و یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان، فراهم ساختن مسیر پیشرفت برای رسیدن به عدالت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های مردم یزد گفت: استان یزد در بسیاری از شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت و معدن ممتاز است و دارای جایگاه خوبی در کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مشکلاتی که صاحبان صنایع در این استان با آن روبه‌رو هستند را به خوبی می‌دانم و مطلع هستم.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت در سازمان بازرسی با بسیاری از اتاق‌های بازرگانی و تولیدکنندگان در ارتباط بوده‌ام و مشکلات این حوزه را به خوبی درک می‌کنم.

پورمحمدی اظهار داشت: تمامی صنایع ما از مشکلاتی رنج می‌برند که ریشه در بی‌قانونی و بی‌برنامگی دارد و باعث شده تا مشکلاتی بروز پیدا کند که نقشی در آن ندارند.

وی عنوان کرد: دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری را در محل سازمان بازرسی فعال کردیم تا مشکلات این حوزه را با جدیت دنبال کنیم.

انتهای پیام/2464/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول