اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

بازدید زائران خارجی عراق و پاکستان از بقاع متبرکه ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: در ایام نوروز زائران خارجی از کشورهای عراق و پاکستان از بقاع متبرکه شاخص استان بازدید کردند.

بازدید زائران خارجی عراق و پاکستان از بقاع متبرکه ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام نوروز زائران خارجی از کشورهای عراق و پاکستان از بقاع متبرکه شاخص استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: امامزاده علی صالح (ع) از بقاع متبرکه استان ایلام بوده که در سطح ملی و حتی کشورهای خارجی شناخته شده است.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس آمار موجود در ایام تعطیلات نوروز یک میلیون نفر زائر از بقاع متبرکه استان ایلام استقبال کردند.

کاروند تصریح کرد: به عنوان مثال امامزاده ابراهیم که در جایی دور‌افتاده قرار دارد در ایام تعطیلات نوروز حدود 50 هزار نفر زائر داشته است.

*سوگواره یاس نبوی در ایلام برپا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سوگواره یاس نبوی در ایلام برپا می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در بقاع متبرکه و دیگر مکان‌هایی که ظرفیت تجمع مردمی برای مراسم باشکوه عزاداری حضرت زهرا (س) وجود دارد مراسم سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود. 

این مسئول اضافه کرد: اعزام مبلغین قم از فردا به بقاع متبرکه و مساجد استان ایلام آغاز می‌شود و توزیع کتاب بصیرت فاطمی در بین مردم نیز از جمله برنامه‌های تدوین شده است.

کاروند تصریح کرد: توزیع کتاب پیام یاس نبوی در قالب مسابقه فرهنگی که شرح خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) بوده از دیگر برنامه‌های تدوین شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) نیز دو برنامه اصلی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه ساعت 10 صبح خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: به دلایل مشکلات فنی مطرح شده از سوی صدا و سیما امکان پخش این برنامه به صورت زنده وجود ندارد.

کاروند تصریح کرد: امیدواریم مسئولان این مشکل را برطرف کنند تا امکان اطلاع‌رسانی و پخش مستقیم مراسم در سطح ملی فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: امامزاده سید حسن در مهران، مسجد مقدس صاحب‌الزمان در ایلام، امامزاده سید عباس دهلران، امامزاده سید ابراهیم در زرین‌آباد، امامزاده سید محمد عابد در ملکشاهی، امامزاده سید سیف‌الدین در آبدانان و امامزاده سید عبدالله در ایوان مراسم سوگواری را در صبح سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجرا می‌کنند.

*برپایی همایش سراسری رهروان یاس نبوی

وی ادامه داد: برنامه دوم این اداره در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) همایش سراسری رهروان یاس نبوی است که بعدازظهر سالروز شهادت در برخی از بقاع متبرکه استان ایلام برپا می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این مراسم نیز در امامزاده علی صالح (س)، مسجد صاحب‌الزمان، امامزاده سید سیف‌الدین و امامزاده سید محمد عابد در ملکشاهی برپا می‌شود.

کاروند گفت: همایش رهروان یاس نبوی که در اماکن یاد شده برپا می‌شود، مخصوص بانوان است.

انتهای پیام/2246/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول