اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تایباد خبر داد

بازدید بیش از 15 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری تایباد و باخرز

فرماندار تایباد گفت: بیش از 15 هزارمسافر نوروزی ازمناطق گردشگری شهرستان‌های تاریخی تایباد و باخرز بازدید کردند.

بازدید بیش از 15 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری تایباد و باخرز

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، محمد عارف عارفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد سفرهای نوروزی به شهرستان مرزی تایباد اظهارداشت: بیش از 15 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز سال 92 از مناطق گردشگری شهرستان‌های تاریخی تایباد و باخرز بازدید نموده و از برنامه‌های مختلف برگزار شده در تعطیلات نوروزی در سطح شهرستان تایباد بهره‌مند شدند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در محل نگارخانه خیام، برگزاری نمایشگاه عکس از آثار تاریخی و جاذبه‎های گردشگری شهرستان‌های تایباد و باخرز در ایام نوروز، جشنواره هفت سین در محل پارک شورا در شهر تایباد و برگزاری جشنواره صدای بهار شامل اجرای موسیقی سنتی مقامی در محل اداره ارشاد اسلامی و پارک سعدی با حضور هنرمندان و علاقمندان به موسیقی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شده در این ایام بود.

وی ادامه داد: حضور مسافران نوروزی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای ارائه فرهنگ و آیین‌های ماندگار شهرستان تایباد بود که با هماهنگی و همکاری هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به علاقمندان ارائه گردید.

فرماندار شهرستان تایباد با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تایباد گفت: هماهنگی کامل بین دستگاه‌های عضو ستاد در جهت خدمات رسانی مطلوب و مناسب به زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و مسافران و گردشگران انجام پذیرفت و در مجموع خدمات خوبی به زائرین ارائه شد.

وی با اشاره به رشد 10 درصدی حضور گردشگران و بازدید کنندگان آثار تاریخی شهرستان‌های تایباد و باخرز نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: به رسم هرساله مراسم استقبال از اولین مسافر نوروزی در ورودی گمرک دوغارون با حضور جمعی از مسئولان شهرستان انجام و از پرسنل مرزبانی نیز به رسم پاسداشت تلاش‎های نیروهای انتظامی در حفظ امنیت و آرامش مناطق مرزی قدردانی شد.

فرماندار تایباد همچنین با اشاره به وجود 94 اثر تاریخی در شهرستان‌های تایباد و باخرز که 45 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت گردیده‌اند، مجموعه‌ی تاریخی مزار مولانا شیخ زین‌الدین ابوبکر علی تایبادی، عارف شهیر قرن هشتم هجری در شهر تایباد، رباط تاریخی عباس آباد در محور مواصلاتی تربت جام به تایباد، میل تاریخی کرات در 25 کیلومتری جنوب غرب تایباد و مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه را از مهم‌ترین آثار تاریخی مورد بازدید گردشگران برشمرد.

وی افزود:در ایام نوروز بیش از 10 هزار نفر ورودی مسافر از پایانه مرزی دوغارون به کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول