اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

رشد 30 درصدی ورود گردشگران به آذربایجان‌شرقی در نوروز 92

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد 30 درصدی گردشگران ورودی به استان در نوروز 92 گفت: میانگین درصد اشغال اماکن اقامتی آذربایجان‌شرقی در تعطیلات نوروزی بالغ بر 87 درصد بود.

رشد 30 درصدی ورود گردشگران به آذربایجان‌شرقی در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در جمع فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان‌شرقی افزود: اقامت در این استان در نوروز امسال 25 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به خدمات خوب ارائه شده از سوی تاسیسات گردشگری و اقامتی استان به گردشگران نوروزی تصریح کرد: با خدماتی از جمله تخفیفات ارائه شده در اماکن اقامتی، ماندگاری گردشگران در تعطیلات نوروزی در استان از دو شب به سه شب افزایش یافته بود.

محمدی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی پربازدیدترین منطقه استان با جاذبه‌های طبیعی آبشار آسیاب خرابه جلفا و گل‌آخور ورزقان بودند.

این مقام مسئول با اشاره به پربازدیدکننده‌ترین محوطه‌های تاریخی استان در نوروز یادآور شد: بازار جهانی تبریز با 850 هزار نفر بازدیدکننده در جایگاه اول و پس از آن روستای صخره‌ای و تاریخی کندوان با 560 هزار نفر و کلیسای سنت استپانوس جلفا با بازدیدکنندگانی بالغ بر 410 هزار نفر در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

محمدی، روستای هدف گردشگری نوجه مهر را با 140 هزار گردشگر، پربازدیدکننده‌ترین روستای هدف گردشگری استان در تعطیلات نوروزی خواند و گفت: این روستا هم به دلیل وجود امامزاده و هم به دلیل راه‌اندازی تاسیسات و امکانات خوب مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی "صدای بهار" در استان و برنامه‌های تحت عنوان آن یادآور شد: بیش از 600 غرفه صنایع دستی، جلوه‌های زندگی عشایری، سوغات و غذاهای محلی آذربایجان‌شرقی در شهرهای مختلف برپا شده بود که بالغ بر 3 میلیون نفر در ایام جشنواره از آنها بازدید داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مدارس استان با ظرفیت یک‌هزار و 600 کلاس امسال در اسکان گردشگران فرهنگی و عادی به خوبی درخشیدند، اسکان در این اماکن اقامتی را دارای رشد 2.5 برابری نسبت به سال گذشته عنوان کرد.

محمدی، پرترددترین مسیر و محور مواصلاتی استان در نوروز را محور اتوبان پیامبر اعظم و مسیر تبریز ـ جلفا خواند و گفت: شهرستان‌های جلفا، اسکو، مرند، مراغه و کلیبر پس از تبریز بیشترین بازدیدکننده و گردشگر را در نوروز سال 92 در خود جای داده بودند.

وی، سهم چهار شهرستان زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از بازدیدهای نوروزی امسال را بالغ بر 250 هزار گردشگر اعلام کرد.

محمدی، آب و هوای مساعد آذربایجان‌شرقی در نوروز امسال، آمادگی بالا و بهبود وضعیت تاسیسات زیرساختی همچون بزرگراه‌ها، بین‌المللی شدن فرودگاه، روان شدن مسیر اتوبان پیامبر اعظم، تخصصی شدن صنعت گردشگری در استان، فعال شدن آژانس‌ها و نیز آمادگی اماکن اقامتی را از جمله دلایل افزایش گردشگران ورودی به آذربایجان‌شرقی در تعطیلات نوروزی امسال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمام 18 دستگاه عضو ستاد تسهیلات سفر استان در نوروز از  آمادگی کامل برخوردار بودند، افزود: تمام دستگاه‌ها توانستند به خوبی از عهده وظایف محوله برآمده و سفری خوش و خاطره انگیز را برای گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/3003/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول