اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی 18 فوتی داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تعطیلات نوروزی در خراسان جنوبی 18 فوتی به جا گذاشت، گفت: تعداد 200 نفر در اورژانس همراه با 60 آمبولانس در طرح نوروزی سلامت فعالیت داشته‌اند.

تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی 18 فوتی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیرجند از 530 تصادف‌ در تعطیلات نوروزی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تعطیلات نوروزی در استان 18 فوتی به جا گذاشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: تعداد 200 نفر در اورژانس همراه با 60 آمبولانس در طرح نوروزی فعالیت داشته‌اند. 

دهقانی با اشاره به اینکه بر اساس میانگین کشوری باید هر 40 کیلومتر یک پایگاه اورژانس جاده‌ای مستقر شود، تصریح کرد: در خراسان جنوبی هر 34 کیلومتر یک پایگاه اورژانس مستقر شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

راه‌اندازی 34 پایگاه اورژانس جاده‌ای

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی از راه‌اندازی 34 پایگاه اورژانس جاده‌ای در خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: بر اساس مجوزها پایگاه‌های جدیدی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن به بالین بیمار در حوادث جاده‌ای این استان از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: این میانگین در کشور 15 دقیقه است اما در خراسان جنوبی هشت دقیقه است.

دهقانی بعد از تصادفات، بیماری‌های غیر واگیردار مانند بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان‌ها را دلیل اصلی مرگ‌ومیر در خراسان جنوبی خواند.

وی متذکر شد: حدود سه درصد جمعیت بالای 30 سال در خراسان جنوبی مبتلا به فشار خون هستند.

50 درصد افراد از فشار خون اطلاعی ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: تعداد 50 درصد افراد از فشار خون خود اطلاعی ندارند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

کامبیز مهدی‌زاده مهم‌ترین دلیل افزایش فشار خون در دنیا را تغییر سبک زندگی و بی‌تحرکی دانست و اضافه کرد: افراد بالای سن 12 سال باید به طور مستمر فشار خون خود را اندازه‌‌گیری کنند.

وی ادامه داد: خواب کافی، پرهیز از کار شدید و رژیم غذایی از عوامل کنترل‌کننده فشار خون هستند.

انتهای پیام/69015/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول