اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان فارس صورت گرفت

برپایی سوگواره یاس نبوی با حضور 200 روحانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: به مناسبت ایام فاطمیه، سوگواره یاس نبوی با حضور 200 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در استان برگزار شد.

برپایی سوگواره یاس نبوی با حضور 200 روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ وقف و احیای منزلت امامزادگان واجب‌التعظیم، سوگواره طرح آرامش بهاری با حضور 2 هزار نفر از هیئت‌های امنا، خدام و همچنین با بهره‌گیری از 357 نفر از مبلغان اعزامی و بومی در 440 مکان زیارتی در استان فارس برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بسیج نیروها و امکانات خود، اقدام به برپایی نمایش «فرهنگ ماندگار» با هدف خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی و گردشگران مذهبی در این ایام کرده است، افزود: در طرح آرامش بهاری 5 میلیون و 613 هزار نفر از گردشگران مذهبی از حرم مطهر امامزادگان در استان فارس دیدن کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: خدمت‌رسانی فرهنگی و مذهبی به یک ‌میلیون و 180 هزار نفر از گردشگران مذهبی در زائرسراها در طول تعطیلات نوروزی از جمله فعالیت‌های این اداره کل بوده است.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی در قالب غرفه‌های عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ وقف، مشاوره جوانان و خانواده‌ها، غرفه فرق و مذاهب و چندرسانه‌ای از دیگر خدمات تخصصی این اداره کل است.

وی حضور مبلغان کارشناس مذهبی در مجموعه فرهنگی تخت جمشید و حافظیه را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: 990 بازدید میدانی توسط ناظران و بازرسان اوقاف، تهیه 2 هزار و 470 دقیقه برنامه در صدا و سیما، اهدای 84 هزار و 310 هدیه فرهنگی در طرح زائر کوچولو، بازدید هزار و 212 گردشگر خارجی از طرح آرامش بهاری و همچنین دیدار 101 هزار نفر از 140 مسجد تاریخی و برپایی نماز جماعت در مجموعه تاریخی تخت جمشید از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام نوروز بوده است.

انتهای پیام/2448/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول