اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ریگان:

بارش شدید باران بناهای تاریخی ریگان را دچار خسارت کرد

معاون فرماندار ریگان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل بناهای تاریخی ریگان را دچار خسارت کرد.

بارش شدید باران بناهای تاریخی ریگان را دچار خسارت کرد

محمدصادق داد‌الله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته تنها اثر تاریخی ثبت شده ریگان به نام مقبره شاه خورشید که متعلق به دختر بهمن اسفندیار است، دچار خسارت شد و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وی افزود: چهار اثر تاریخی دیگر نیز که در حال ثبت ملی هستند شامل سردرب وزیری، برج و باروهای شهر قدیم ریگان، قلعه سنگ‌آباد و قلعه دهگود دچار خسارت شدند که نیاز به بازسازی و مرمت دارند.

دادالله‌پور عنوان کرد: بر اثر بارندگی‌های شدید 48 ساعت گذشته در شهرستان ریگان، تنها قنات پر آب شرق استان که در حال ثبت ملی است از آبدهی خوبی برخوردار شده و شادمانی کشاورزان را در پی دارد.

معاون فرماندار ریگان از سیرآب شدن جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در ریگان خبر داد و تصریح کرد: این جنگل که در حال خشک شدن و تخریب بود با نزول رحمت الهی سیرآب شد.

وی تصریح کرد: در پشت این سدهای خاکی و سیمانی که در مناطق عشایری برای جلوگیری از هدر رفت آب و احیای پوشش گیاهی ایجاد شدند، آب کافی ذخیره شده و شادمانی کشاورزان و عشایر این منطقه را در پی دارد.

دادالله‌پور از جاری شدن تمام رودخانه‌های فصلی ریگان خبر داد و خاطر نشان کرد: این رودخانه‌ها بعد از گذشت 13 سال‌ جاری شدند.

وی اظهار داشت: مردم ریگان برای نزول رحمت الهی نماز شکر به جای دند.

انتهای پیام/80014/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول