اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر شدت بارندگی 48 ساعته گذشته

4 محور مواصلاتی کرمان مسدود شد / 100 روستای سیل گرفته در کرمان امدادرسانی شد

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: بر اثر بارندگی‌های 48 ساعت گذشته 4 محور مواصلاتی استان کرمان مسدود شد.

4 محور مواصلاتی کرمان مسدود شد / 100 روستای سیل گرفته در کرمان امدادرسانی شد

محمدجواد کامیاب دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بارندگی‌های 48 ساعته گذشته موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای استان کرمان و درگیری حدود 350 خانوار با سیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر محورهای ارتباطی رودبار ـ ایرانشهر، شهداد ـ نهبندان به سمت خراسان جنوبی، ریگان ـ ایرانشهر و فهرج ـ زاهدان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌ها مسدود است.

کامیاب افزود: محورهای داخلی استان شامل جیرفت به بلوک، فاریاب به کهنوج، رودبار به قلعه‌گنج به دلیل طغیان رودخانه‌ها تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

وی تصریح کرد: روستاهای چهارفرسخ، ساردوئیه، کشکوئیه، سردوئیه، یاس چمن، کشته کفه و 17 روستا در شهرستان بافت از جمله بیدران، بوران، امجدک، خاف‌کوئیه، خبر، گوغر، سودبار و دلفارد شهرستان جیرفت دچار آبگرفتگی شده‌اند.

کامیاب عنوان کرد: در منطقه ساردوئیه شهرستان جیرفت نیز روز گذشته بر اثر بارندگی برف چهار نفر مفقود شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر نجات یافتند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به حضور نیروهای امدادی در محورهای مواصلاتی و روستاها ابراز داشت: با اعلام آمادگی شورای مدیرت بحران تمام نیروهای امداد آماده‌باش هستند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

کامیاب با اشاره به درگیر بودن 350 خانوار روستایی با سیلاب خاطر نشان کرد: امدادرسانی به بیش از 100 روستا انجام شده و نیروهای امدادی در حال فعالیت هستند.

وی در مورد خسارت ناشی از سیلاب گفت: خسارت ریالی تاکنون اعلام نشده، اما حدود 80 خانه روستایی تخریب و آسیب دیده‌اند.

کامیاب بیان کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها انسداد مناطق اعلام شده طی امروز پیش‌بینی می‌شود، اما با فروکش کردن آب رودخانه‌ها اقدامات برای بازگشایی صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: نیروهای امدادی هلال‌احمر اقلام مورد نیاز را در اختیار خانواده‌های روستایی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول