اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره محیط زیست شرکت پالایش گاز فجرجم محقق شد

خنثی‌سازی مرکاپتان‌های معلق در آب‌های سطحی شهرستان جم

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز فجرجم از خنثی‌سازی مرکاپتان‌های معلق در آب‌های سطحی که در 30 کیلومتری پالایشگاه جم رها شده بود؛ خبر داد.

خنثی‌سازی مرکاپتان‌های معلق در آب‌های سطحی شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مرتضی عربزاده بعد از ظهر امروز در نشست با کارکنان پالایشگاه جم اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی اهمیت زیادی دارد و به ویژه در محیط‌های پالایشگاهی اهمیت این مسئله دو چندان است.

وی افزود: در چند سال اخیر تلاش بسیار زیادی برای رعایت مسایل ایمنی و زیست محیطی در این مجموعه انجام گرفته است.

رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز فجرجم از خنثی سازی مرکاپتان‌های معلق در آب‌های سطحی که در 30 کیلومتری پالایشگاه رها شده بود خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه فرد یا عامل ناشناسی باعث تخلیه مواد شیمیایی در نزدیکی سه راهی جم ـ کنگان شده بود که توسط کارکنان محیط زیست پالایشگاه این مکان شناسایی شد.

وی افزود: از آن جا که  تنها راه خنثی‌سازی این ماده شیمیایی، استفاده از کربنات سدیم است، بلافاصله نیروهای HSE و محیط زیست شرکت پالایش گازفجرجم با هماهنگی برخی از مقامات مسئول نسبت به خنثی‌سازی این مواد شیمیایی اقدام می‌کنند.

رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز فجرجم اظهار داشت: افزودن کربنات سدیم باعث جذب مرکاپتان‌ها شده و از نفوذ آن به عمق زمین جلوگیری می‌کند که با انتقال تعدادی کیسه پودر کربنات سدیم عمل خنثی‌سازی به خوبی انجام گرفت.

وی گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد ماده شیمیایی ذکر شده از نوع مرکاپتان‌ها بوده که تحت هیچ شرایطی در آب حل نمی‌شوند و در اثر تماس با آب‌های سطحی می‌تواند برای جاندارانی که از این آب استفاده می‌کنند، خطرناک باشد.

عربزاده افزود: اینگونه مواد شیمیایی سبب آلودگی آب‌های سطحی شده و با نفوذ تدریجی به عمق زمین سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود و نهایتاً جان انسانها و سایر جانداران را نیز تهدید می‌کند.

وی این اقدام شرکت پالایش گاز فجر جم را یک عمل اخلاقی و در راستای تعهد به موازین محیط زیستی قلمداد و تصریح کرد: مجموعه HSE این شرکت تلاش می‌کند همواره پاسبان محیط زیست و الزامات آن باشد.

انتهای پیام/2451/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول