اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

250 هزار نفر در نوروز به دیدار زلزله‌زدگان ارسباران رفتند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از بازدید 250 هزار نفر از مناطق زلزله‌زده استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: تعداد گردشگران استان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد افزایش یافت.

250 هزار نفر در نوروز به دیدار زلزله‌زدگان ارسباران رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از اعضای ستاد تسهیل سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده گردشگری در استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در چند سال گذشته به مقصدی جدید برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده و نوروز امسال به خاطر آب و هوای معتدل استان، تعداد گردشگران ورودی به این استان با رشد 30 درصدی مواجه بود.

محمدی با اشاره به رشد 100 درصدی اقامت در آذربایجان‌شرقی در نوروز 92 افزود: دستاوردهای اقدامات ستاد تسهیلات سفر این استان، افزایش ماندگاری سفر از دو روز به سه روز در آذربایجان‌شرقی بوده است.

وی ورود گردشگران خارجی به استان، در نوروز امسال را بسیار قابل توجه خواند و گفت: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی نیز حضور و استقبال عمده گردشگران از این استان بسیار زیاد بود.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس اعلام هتل‌ها و مراکز اقامتی، 78 درصد این مراکز در تعطیلات نوروزی، اشغال بودند.

 *آسیاب خرابه جلفا و آبشار گل‌آخور کلیبر پر بازدیدترین مناطق طبیعی

وی آسیاب خرابه جلفا و آبشار گل‌آخور کلیبر را پر بازدیدترین مناطق طبیعی استان در ایام نوروز امسال اعلام کرد.

محمدی با اشاره به  اینکه در ایام نوروز موزه آذربایجان با 290  هزار بازدیدکننده بیشترین بازدید در میان موزه‌ها و بازار تبریز با 850 هزار بازدیدکننده پر بازدیدکننده در محوطه‌های تاریخی بود، افزود: در این مدت روستای تاریخی کندوان با 560 هزار بازدیدکننده در میان روستاهای هدف گردشگری،‌ کلیسای سنت استپانوس با 210 هزار و امامزاده نوجه مهر با 140 هزار بازدیدکننده بیشترین بازدیدکننده‌ها را داشته‌اند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی افزود: مجموعه نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات استان با استقبال کم‌نظیر و ویژه گردشگران نوروزی مواجه شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها در اغلب شهرهای استان همچون  تبریز، اسکو، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر، مرند، میانه، جلفا، هتل‌های استان، مجتمع‌های بین راهی، فرودگاه، ایستگاه‌های راه و آهن، بوستان‌ها و پارک‌ها میزبان گردشگران نوروزی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی صدای بهار در این استان، گفت: حدود 600 غرفه در قالب این جشنواره ایجاد شده بود که در استان نزدیک به 3 میلیون نفر از آن‌ها بازدید کرده و بیش از 10 میلیارد ریال نیز فروش کردند.

محمدی در مورد محتوای این نمایشگاه‌ها گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی، آیین‌های نوروزی و سوغات در تمام شهرهای استان، با هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری، نقاشی روی سفال، سبد بافی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیورآلات، قلمزنی روی مس، نقره کاری، چرم و کفش، قالی‌های هنری، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و لباس‌های محلی آذربایجان آشنا شدند.

 *محور بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و محور تبریز- جلفا پر ترددترین محورهای آذربایجان‌شرقی

وی ادامه داد: بر اساس آمار اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان محور بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و محور تبریز- جلفا بیشترین تردد را در تعطیلات نوروزی داشتند.

محمدی با اشاره به تورهای ویژه مناطق زلزله‌زده، گفت: 250 هزار نفر در قالب این تورها از چهار شهرستان زلزله‌زده استان بازدید کردند.

 *اضافه شدن 1800 تخت به هتل‌های آذربایجان‌شرقی

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی بیان داشت: پارسال بیش از یک هزار و 800 تخت به مجموع ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان افزوده شد.

وی اظهار امیدواری کرد، با هتل‌های در دست ساخت، امسال نیز یک هزار و 800 تخت به تخت‌های هتل‌های آذربایجان شرقی اضافه می‌شود.

انتهای پیام/60002 /ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول