اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 48 ساعت گذشته

9 میلی‌متر باران در قم بارید

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: در طول 48 ساعت گذشته به طور میانگین 9 میلی‌متر باران در قم بارید که موجب تلطیف هوای قم شد.

9 میلی‌متر باران در قم بارید

یحیی زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه سال خوب و سرشار از بارندگی برای مردم کویرنشین قم پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: از شب گذشته تا صبح امروز بارش مطلوبی داشتیم و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا بعد از ظهر احتمال بارش باران همراه با وزش باد وجود دارد که به تدریج از حجم ابرها کاسته خواهد شد.

وی افزود: فردا روزی نیمه ابری خواهیم داشت که با وزش باد کم کم میزان ابرها کاهش یافته و روز دوشنبه نیز هوایی صاف و بدون ابر برای استان قم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به سرعت وزش باد تصریح کرد: امروز سرعت وزش باد بین پنج تا 10 متر بر ثانیه است و پیش‌بینی می‌شود میزان وزش باد فردا بین هفت تا 12 متر بر ثانیه باشد که بر این اساس روز دوشنبه نیز سرعت وزش باد بین سه تا هشت متر بر ثانیه خواهد بود.

وی به تبیین میزان درجه هوا پرداخت و اذعان کرد: حداقل هوای امروز 12 درجه بالای صفر و حداکثر 20 درجه بالای صفر است و فردا نیز حداقل دما 10 درجه بالای صفر و حداکثر 24 درجه بالای صفر خواهد بود؛ روز دوشنبه به دلیل صاف شدن هوا حداقل دما 12 درجه بالای صفر و حداکثر 28 درجه بالای صفر خواهد بود.

زارع با تاکید بر اینکه بارش باران از جمله نعمت‌های الهی است که از ابتدای بهار امسال خداوند نصیب قمی‌ها کرده است، به تبیین میزان بارندگی دو روز اخیر قم پرداخت و اذعان داشت: میزان بارندگی 48 ساعت گذشته در قم 3/3 میلی‌متر، کهک 6/12 میلی‌متر،‌ سلفچگان 8/4 میلی‌متر و دستجرد نیز 22 میلی‌متر بود.

به گفته وی بیشترین بارندگی در روستای سندگان با 26 میلی‌متر و کمترین بارندگی در روستاهای فرج‌آباد،‌ قمرود و قنوات با یک میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم میانگین بارندگی در استان قم را بین هفت تا 9 میلی‌متر ذکر و بیان داشت: بارندگی سال زراعی جاری 9/148 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته 6/4 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول