اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

باران نماد نور و عطوفت الهی، سیستان و بلوچستان را نوازش داد

باران نماد نور و عطوفت الهی بار دیگر زمین‌های خشک و نا امید از سیراب شدن سیستان و بلوچستان را نوازش داد.

باران نماد نور و عطوفت الهی، سیستان و بلوچستان را نوازش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بارش باران که از روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده موجی از شادمانی و خوشحالی مردم این دیار را به همراه داشته است.

یک شهروند زاهدانی که در حال قدم زدن زیر باران بهاری بود به خبرنگار فارس گفت: بارش قطرات تند باران به همراه رگبار و رعد و برق، مردم سیستان و بلوچستان را خوشحال کرد.

خدیجه نوری بیان داشت: ارزش قطرات باران آن گونه نیست که در کلام و چند جمله کوتاه نمایان شود زیرا باران با خود مهربانی، سخاوت، از خود گذشتن و صبر و شکیبایی را به مردم استان هدیه کرد.

این شهروند زاهدانی ادامه داد: این رحمت الهی باعث شد شور و هیجان زیادی در وجود مردم استان احیا شود و خوشحالی دو چندانی در قلب و چشمان آنها موج بزند.

حسین میری کبیر نیز شهروند دیگری است که به خبرنگار فارس گفت: بارش باران در این فصل از سال، ناشی از لطف و رحمت الهی بوده که خداوند به مردم این استان عطا کرده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بارش‌ها همچنان تداوم داشته باشد و امسال سالی سرشار از برکت برای همه مردم باشد.

مهسا کریمی نیز بیان داشت: با توجه به اینکه استان ما استانی گرم و خشک است، بارش نزولات آسمانی در این منطقه نمایانگر این است که سالی پر خیر و برکت را در پیش رو خواهیم داشت و به تعبیری دیگر «سالی که نکوست از بهارش پیداست».

وی گفت: بارش باران آرامش روحی و روانی را برای مردم استان به ارمغان آورده به طوری‌که شادابی را در چهره مردم می‌توان احساس کرد.

*جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان به خبرنگار فارس گفت: بارش باران در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان موجب جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر شده است.

علی ملاشاهی افزود: با ورود سامانه بارشی به استان از روز گذشته، بارش باران در استان شدت گرفته و موجب جاری شدن آب و آبگرفتگی معابر سطح استان شده است.

وی در ادامه از کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و دریای عمان در جنوب استان را مواج اعلام کرد.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هنوز گزارشی مبنی بر بروز خسارت احتمالی به روستاییان و اماکن عمومی ارائه نشده است.

بارش باران که از روزهای اخیر در این استان آغاز شده نه فقط آبی بود که بر درخت‌ها بارید و به جوی‌ها روانه شد بلکه دریایی بود که امید را به مردم استانمان به ویژه کشاورزان نوید داد.

----------------

مریم سرگزی

----------------

انتهای پیام/75005/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول