اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت فارس را کامل بخوانید

از ادعاهای شهردار بندرعباس تا واقعیت

این روزها در رابطه با نوروز، ارائه آمار عجیب و غریب در تعدادی از شهرهای کشور به حدی رسیده است که شهروندان آنها به این باور رسیده‌اند که شهرشان در حوزه‌های مختلف، نمونه و بدون نقص است و بندرعباس و شهردار آن نیز در این زمینه مستثنی نبوده‌اند.

از ادعاهای شهردار بندرعباس تا واقعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس درست در زمانی که ارگان‌هایی همانند شهرداری بندرعباس طی روزهای گذشته مدام در آمارهای خود دم از رضایت کامل و صد در صدی مسافران و گردشگران نوروزی حاضر شده در این شهر از خدمات و امور شهری و سایر مسائل مرتبط با شهرداری می‌زدند، به فاصله کمتر از دو روز از پایان تعطیلات، چهره واقعی شهر در برابر باران مختصر بهاری نمایان شد تا نشان دهد بین مدعا تا واقعیت دیوار بلندی است.

به گفته محمدجواد سلطان‌زاده شهردار بندرعباس، عملکرد نوروزی شهرداری در ایجاد فضاسازی مناسب باعث جلب رضایت مطلق مسافران نوروزی شد به طوری که "حتی یک مورد اظهار گلایه یا شکایت از ضعف خدمات رسانی در شهر بندرعباس وجود نداشته است"!! شهردار بندرعباس همچنین به تشریح "خدمات گسترده شهرداری در آماده‌سازی شهر" پرداخت و در برخی موارد خدمات انجام شده را در کشور کم نظیر توصیف کرده است.

اگر چه قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ستاد تسهیلات سفر استان به منظور فراهم‌سازی رفاه حال هموطنان مسافر در جای خود امری لازم و پسندیده است اما نباید فضا را به گونه‌ای ترسیم کرد که باورپذیری عملکرد انجام شده را با واقعیت‌های پس از آن با تردید جدی مواجه کند.

به تعبیری آنچه در چند نشست پیرامون فعالیت ستاد تسهیلات سفر بیان شد جز به به و چه چه از عملکردها نیست و انگار نه انگار که این شهر کاستی‌هایی هم داشته و دارد.

اگر چه شهردار بندرعباس برای فراهم‌سازی بستر رضایت مسافران نوروزی خدمات قابل توجه‌ای را انجام داده است اما کمی تامل در وضعیت شهر بندرعباس این سئوال را پدید می‌آورد که اگر مسافران نوروزی چنین رضایت مطلقی از خدمات شهری بندرعباس داشتند پس چرا مردم شهر در چنین نسبتی با شهرداری قرار ندارند؟!

نمونه بارز آن را می‌توان در سیمای شهر بندرعباس، به دنبال بارندگی‌های چند ساعته ساعات گذشته دید، که تصویری بس ناخوشایندی را برای مردم شهر از وضعیت خیابان‌ها و معابر ایجاد کرد.

ای کاش شهرداری بندرعباس به همان نسبت که از رضایت مطلق مسافران نوروزی به خود می‌بالد و به ایجاد اینترنت وایرلس در پارک‌ها افتخار می‌کند کمی در فضای دیروز شهر بندرعباس پای گلایه مردم شهر نیز می‌نشست تا بداند بارندگی چند ساعته چه به روز زندگی مردم آورده که خیابان‌های اصلی شهرشان به پیست قایقرانی تبدیل شده است، حال بماند وضعیت معابر و کوچه‌ها که شرح معضلات آن قابل وصف نیست.

آیا این همان شهری است که شهردار آن به دنبال یک ناراضی در تعطیلات نوروزی بوده است؟! اگر نظیر چنین بارندگی را در ایام تعطیلات داشتیم قطعا شهرداری می‌دانست که اسکان مسافران جز در بیابان‌های اطراف شهر ممکن نبود.

ای کاش در وضعیت نابسامان شهری پس از بارندگی‌های اخیر عوامل شهرداری تابلوهای منقوش به تصویر شهردار بندرعباس که با شعار "بندرعباس شهری سمت فردا" تزئین و اکثر بیلبوردهای شهر را آراسته است جمع‌آوری می‌کردند تا حداقل سوهان اعصاب مردم در شل و گل خیابان‌ها و وضعیت تاسف بار شهر نباشد.

انتهای پیام/88007/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول