اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار شد

راه‌اندازی کمیته پژوهش جشنواره خلیج فارس

استاندار هرمزگان خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پژوهش در دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با هدف تحقیقات بنیادی در سطح بین‌المللی شد.

راه‌اندازی کمیته پژوهش جشنواره خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس پیرامون دیدگاه نظام و دولت به موضوع خلیج فارس توضیحاتی را ارائه و اظهار داشت: بر مبنای مصوبات شورای عالی خلیج فارس برخی از استانداران و استانداری‌های حاشیه خلیج فارس وظیفه صیانت از نام این دریا را به عهده دارند.

وی با اشاره به کارهایی که در هرمزگان درا ین راستان صورت گرفته است، افزود: برگزاری کنفرانس نام خلیج فارس از جمله برنامه‌های هرمزگان در راستای هدف مذکور است.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه باید تمام تلاش‌ها در جشنواره خلیج فارس نیز در راستای صیانت از نام خلیج فارس باشد، یادآور شد: باید سال به سال دامنه کیفی و کمی برنامه‌ها را افزایش دهیم و به رشد سطوح برنامه‌ها توجه بیش از پیش داشته باشیم.

عزیزی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره نیز باید به طور مداوم تمامی دستگاه‌ها را هماهنگ کند.

وی افزود: جدا از برنامه‌‌هایی که وزارت ارشاد برای اجرا در جشنواره خلیج فارس در سطح استان‌ها مد نظر دارد، ما باید در هرمزگان نیز برنامه‌های خود را در این راستا به طور جامع و کامل تدوین و طرح‌ریزی کنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر راه‌اندازی کمیته‌های مورد نیاز برای جشنواره خلیج فارس اضافه کرد: تشکیل یک کمیته در راستای انجام پژوهش‌ها و با هدف کار در حوزه بین‌المللی و فرامرزی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید امور مربوطه را تحت مدیریت دانشگاه هرمزگان به مسئولان آن واگذار کرد.

علی علامه‌زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه سال گذشته وزارت علوم با هدف گرامیداشت نام خلیج فارس برنامه‌هایی را مد نظر داشتند،‌ یادآور شد: اما به دلیل عدم هماهنگی برنامه‌های مد نظر این وزارتخانه رنگ و بوی اجرایی نگرفت.

وی از مسئولان دبیرخانه جشنواره خلیج فارس خواست در صورت تکرار درخواست از وزارت علوم برنامه‌ها را با این وزارتخانه نیز هماهنگ کند.

گل محمد بامری معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در ادامه با ارائه پیشنهاداتی پیرامون کیفی‌سازی جشنواره خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به تردد شناورها و کشتی‌ها به کشورهای مختلف از خلیج فارس می‌توان طی روز 10 اردیبهشت که به نام خلیج فارس نام گرفته است در این راستا به وسیله چاپ کتب و تحویل آن به خدمه کشتی‌ها اطلاع‌رسانی کرد.

یادآورمی‌شود سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس همانند سال‌های گذشته 10 اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

در واقع مراسم نهایی این جشنواره به تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف آن در استان‌های دیگر و سخنرانی مقامات کشوری و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد جنبی اختصاص دارد.

انتهای پیام/88001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول