اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان خبر داد

افزایش ضریب برداشت اعتبار تملک دارایی هرمزگان از 47 به 67 درصد

معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان از افزایش ضریب برداشت اعتبارات تملک دارایی این استان از 47 درصد به 67 درصد خبر داد.

افزایش ضریب برداشت اعتبار تملک دارایی هرمزگان از 47 به 67 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عبدالرضا ناطق در نشست شورای اداری هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 92 اظهار داشت: در رابطه با بودجه سال 90، میزان اعتبار تامین شده بیش از انتظار بود و حتی در بخش نفت نیز به طور متوسط 50 درصد بودجه اختصاصی به استان تامین شده است.

وی افزود: از ردیف بودجه‌ای سایر نیز اعتبارات به طور صد در صد اختصاص یافت به نحوی که این روند بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات را برطرف کرد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار هرمزگان تاکید کرد: روندی که بر بودجه سال 92 حاکم است به نوعی با روند حاکم بر بودجه سال 91 مشابه است. سیاست‌گذاری‌های اعمال شده بر این روند مبنی بر کنترل هزینه‌های جاری است.

ناطق اضافه کرد: باید در اداره سازمان‌ها در حوزه بودجه‌ای بیشتر حرکت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه عمومی دولت طی سال 92، 17 درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: در بودجه سال 92 بیشترین رشد مربوط به بخش درآمدهای مالیاتی است. همچنین درآمدهای نفتی در بودجه سال 92 نیز چهار درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی سال‌های گذشته علی‌رغم رقم بالای وصول درآمدهای استانی اما در حوزه اختصاص و تأمین اعتبارات ملی به استان و ضریب برداشت تملک دارایی نسبت به کسب درآمد برابر با 47 درصد بود که طی سال 92 با پیگیری‌های استاندار این ضریب به 67 درصد افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: پیرامون حقوق کارمندان قراردادی نیز دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که اعتبار مورد نظر را از محل بودجه ردیف سایر تأمین کنند یعنی روند به صورتی باشد که پس از تأمین حقوق کارمندان قراردادی از بودجه مذکور سایر استفاده‌ها به عمل آید.

ناطق اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و طرح‌های مختلف ادارات و دستگاه‌ها بتوانند همانند سال گذشته از بودجه‌های اختصاصی نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/88001/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول