اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد

ثبت سریع‌ترین امدادرسانی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ایام ‌نوروز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از ثبت سریع‌ترین زمان امدادرسانی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی برای نخستین‌بار در ایام‌ نوروز سال 92 خبر داد.

ثبت سریع‌ترین امدادرسانی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ایام ‌نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس جابر ثوابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه زمان حضور اکیپ‌های امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بر بالین حادثه دیدگان در نوروز 92 یک دقیقه و 43 ثانیه کاهش یافته است، اظهار داشت: درحالی‌که زمان حضور اکیپ‌های امداد‌رسانی هلال احمر کشور هفت دقیقه و 15 ثانیه است، این زمان در آذربایجان غربی به وسیله نیروهای امداد و نجات هلال احمر به شش دقیقه و 13 ثانیه کاهش یافت.

وی ادامه داد: کاهش زمان آمادگی بر سر بالین حادثه دیدگان و ثبت سریع‌ترین امدادرسانی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ایام نوروز، نشان از چینش مناسب پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در جاده‌های آذربایجان‌غربی است.

ثوابی به افزایش 33 درصدی امدادرسانی هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد امدادرسانی‌های انجام شده توسط هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ایام نوروز، 68 مورد بود در حالی که در سال ‌جاری به 91 مورد افزایش یافته است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی ساعت 16 تا 18 عصر بیشترین زمان ثبت حادثه در جاده‌های آذربایجان‌غربی در ایام نوروز 92 و ساعت چهار تا شش صبح را کمترین زمان وجود حوادث عنوان ‌کرد.

وی با بیان اینکه در مدت 24 روز شروع طرح امداد و نجات جاده‌ای نوروز حدود 193 مورد حادثه در کل شعب هلال‌احمر استان به ثبت رسیده است، تصریح‌ کرد: از تعداد کل حوادث ثبت شده،91 مورد شامل حوادث جاده‌ای و 102 مورد شامل سایر حوادث بوده است.

ثوابی تعداد حادثه دیدگان در این حوادث را 282 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 220 نفر مصدوم، دو نفر به صورت سرپایی و 85 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه امسال یک نفر در آذربایجان‌غربی با سقوط به آبشار شلماش در شهرستان سردشت جان خود را از دست داد،‌ اظهار داشت: سال گذشته هیچ گونه حادثه‌‌ای مبنی بر غرق شدگی در آب‌های استان به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام/61009/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول