اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

دانش‌آموزان با الگوی غذایی مناسب از هرگونه بیماری پیشگیری کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: فشار خون بیماری است که در بزرگسالی به وجود می‌آید ولی دانش‌آموزان همواره باید بدانند که با داشتن الگوی غذایی مناسب از هرگونه بیماری پیشگیری کنند.

دانش‌آموزان با الگوی غذایی مناسب از هرگونه بیماری پیشگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در مراسم نمادین بزرگداشت هفته سلامت که امروز در مدرسه لوازم خانگی پارس در مینودر برگزار شد، اظهار داشت: سلامت دانش‌آموزان امروز بستر‌ساز حضور نسلی سالم در آینده جامعه است.

وی افزود: طرح‌های مناسبی مانند آهن‌یاری دختران، سلامت دندان دانش‌آموزان و اهمیت مسائل بهداشتی در مدارس را اجرا کردیم تا سلامت دانش‌آموزان را تضمین و از شیوع بیماری در آینده پیشگیری شود.

حبیبی بیان کرد: بهداشت مدارس توسط بهداشت‌یاران که خود دانش‌آموزان هستند و در سلامت خود و دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند در مدارس استان از 19 هزار و 250 نفر به 22 هزار و 624 نفر افزایش یافته تا به سلامت دانش‌آموزان بیشتر توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: هر سال هفتم آوریل روز جهانی بهداشت است ولی به دلیل اهمیت سلامت در ایران هفته سلامت برگزار می‌شود که امسال سازمان بهداشت جهانی شعار «فشار خون را جدی بگیریم» را انتخاب کرده است.

حبیبی افزود: فشار خون بیماری است که در بزرگسالی به وجود می‌آید ولی دانش‌آموزان همواره باید بدانند که باید با داشتن الگوی غذایی مناسب از هرگونه بیماری پیشگیری کنند.

حبیبی تصریح کرد: سلامت یکی از شاخص‌های مهم در پیشرفت یک کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه در کشور ما به این امر مهم بسیار اهمیت می‌دهند زیرا سالم بودن جامعه موجب ارتقای کشور در بخش‌های مختلف است و کمک می‌کند تا جامعه پویا و شادابی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید به سبد غذایی توجه کنند، اظهار کرد: داشتن یک برنامه غذایی مناسب می‌تواند از هرگونه بیماری در سنین بالاتر جلو‌‌گیری کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین نیز در این مراسم افزود: دانش‌آموزان با حفظ سلامتی خود می‌توانند در آینده موجب ارتقای کشور ایران باشند.

نقی سیاهکلی مرادی نیز در مراسم نمادین هفته سلامت با بیان اینکه حفظ سلامت بسیار مهم است اظهار داشت: کسانی که در خانواده خود فرد بیماری دارند به اهمیت سلامتی واقفند.

وی اضافه کرد: کسانی که قدر سلامتی خود را ندانند هزینه و زمان زیادی را باید برای سلامت بکنند تا دوباره آن را به دست بیاورند در حالی که با درست زندگی کردن می‌توان سلامت را همواره داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان قزوین، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک و معاون بهداشتی علوم پزشکی این استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/77010/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول