اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر:

هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت استعدادیابی افراد نخبه است

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر بزرگ‌ترین هدف برگزاری مسابقات ملی مهارت را استعدادیابی افراد نخبه و ماهر برشمرد.

هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت استعدادیابی افراد نخبه است

سید اکبر حسینی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به ثبت‌‌نام چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت افزود: زمان ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا 27 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در المپیاد ملی مهارت منتشر شده است، گفت: در راستای شناسایی و استعدادیابی افراد نخبه و افراد ماهر فراخوان این مسابقات به مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، کارخانجات و در سطح شهر اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان می‌‌توانند در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این مسابقات شناسایی افراد نخبه و شکوفا شدن استعدادهای این افراد برای استفاده از مهارت‌ها و تجربیات آن‌ها برای ورود به عرصه کار و صنعت و استفاده از تخصص این افراد در کارخانجات و واحدهای صنعتی کشور است.

وی گفت: شرایط شرکت در این دوره از مسابقات برای سنین 15 تا 20 سال بوده که در مرحله شهرستانی، افراد بعد از ثبت‌نام در مصاحبه فنی شرکت کرده و در صورت احراز امتیازات لازم به دوره آموزشی و اردویی که در شهرستان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

حسینی تصریح کرد: پذیرفته شدگان در مصاحبه بعد از گذراندن دوره اردوی آموزشی در مسابقات با هم رقابت می‌کنند و برگزیدگان به مراحل استانی و کشوری راه می‌یابند.

وی گفت: ما سعی می‌کنیم به منظور بالا بردن سطح مسابقات، سئوالات شهرستانی را با ترازهای کشوری داشته باشیم.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر اظهار داشت: همچنین ما در سال‌های قبل در این مسابقات شاهد حضور افرادی بوده‌ایم که در ابتدای امر خیلی مهارت نداشته اما بعد از گذراندن مصاحبه، استعداد آن‌ها شناسایی و روی این افراد کار شده که شاهد موفقیتشان نیز بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ملایر بیشترین تمرکز ما روی رشته‌های جوشکاری، عمرانی مانند آجرچینی و کاشیکاری، قنادی و کابینت‌سازی است که در سال‌های گذشته نیز موفقیت را در رشته‌ جوشکاری داشته‌ایم اما این امر باعث نمی‌شود که ما از رشته‌های دیگر غافل شویم.

حسینی اظهار داشت: این مسابقات در 29 رشته شامل رشته‌های تأسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، آجرچینی، کابینت‌سازی (چوبی)، جواهرسازی، خیاطی (فناوری مد)، آشپزی، قنادی (شیرینی‌پزی)، فناوری اتومبیل پلی مکانیک (اتوماسیون)، طراحی مهندسی مکانیک، جوشکاری، کاشیکاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، تبرید و تهویه، فناوری طراحی گرافیک و فناوری اطلاعات در دوشاخه مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت خواهد بود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر ادامه داد: حین برگزاری مسابقات ملی مهارت در شهرستان نمایشگاه و جشنواره مهارت را برگزار خواهیم کرد که افراد شرکت‌کننده در مسابقات می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و شرکت در نمایشگاه نیز برای دیگر افراد دارای مدارک فنی و حرفه‌ای آزاد خواهد بود.

وی در پایان زمان برگزاری مسابقات را در مرحله شهرستانی سوم خردادماه، مرحله استانی 31 مردادماه و مسابقات کشوری را نیز مهرماه سال‌جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/89013/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول