اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

فرهنگ‌سازی موجب کاهش تصادفات داخل شهری شده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به کاهش تصادفات داخل شهری گفت: فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات است.

فرهنگ‌سازی موجب کاهش تصادفات داخل شهری شده است

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی که صورت می‌گیرد، روز به روز سطح ارتقای مردم در زمینه رعایت قوانین افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط پلیس در زمینه آشنایی مردم با قوانین راهنمایی و رانندگی افزود: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته سطح فرهنگ مردم استان در این زمینه افزایش پیدا کرده و همین امر موجب کاهش تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان همچنین به تلاش نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در معابر استان اشاره داشت و گفت: این امر نیز یکی از عوامل کاهش تصادفات داخل شهری بود.

*کاهش توقیف خودرو در استان زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش توقیف خودرو در محورهای داخل شهر استان اشاره داشت و افزود: تعداد موتورهای توقیفی در استان در مقایسه با سال قبل 61 درصد کاهش یافته است.

شمس‌آذر با بیان اینکه تعداد خودروهای توقیفی در استان در محورهای داخل شهری افزایش یافته است، اضافه کرد: شاید یکی از دلایل این امر افزایش مسافران ورودی به استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد تصادفات جرحی استان نیز پنج درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: همچنین تعداد تصادفات خسارتی داخل شهری استان نیز در مجموع 22 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در 12 نقطه استان دوربین‌های کنترل کننده نصب شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تعداد دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به رانندگان در زمینه جدی گرفتن توصیه‌های پلیس در مباحث رانندگی گفت: متاسفانه یکی از دلایلی که موجب افزایش تصادفات می‌شود، عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی است.

شمس‌آذر با اشاره به اینکه پلیس نسبت به تخلفات رانندگان جدی است، اضافه کرد: در صورتی که تخلفی از رانندگان مشاهده شود، برخورد بر اساس قوانین صورت می‌گیرد.

وی توقیف خودرو، درج تخلف در گواهینامه‌ و جریمه‌ نقدی را از جمله مجازات‌های رانندگان متخلف عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می‌شود، نکات قانونی و ایمنی را در این زمینه جدی بگیرند.

انتهای پیام/73005/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول