اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز محقق شد

بازدید 600 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان / غار علیصدر رکورد زد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از بازدید بیش از 600 هزار نفر از اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان از ابتدای سفرهای نوروزی 92 خبر داد.

بازدید 600 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان / غار علیصدر رکورد زد

رزیتا ناصرالمعمار امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: در نوروز امسال آمارها نشان‌دهنده رشد قابل توجه ورود مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به استان است و خوشحالیم که همدان توانسته به عنوان مقصد سفرهای نوروزی هموطنان از اقصی نقاط کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حالی که انتظار این استقبال چشم‌گیر در این مقطع از سال را از سوی مردم نداشتیم، آمار بازدید از اماکن گردشگری در 9 شهرستان تابعه استان حکایت از افزایش دو برابری این مهم دارد.

معاون پشتیبانی ستاد تسهیلات سفر نوروزی همدان با اشاره به افزایش تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و طبیعی همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: تا پایان روز یازدهم فروردین بیش از 600 هزار نفر از اماکن و جاذبه‌های گردشگری با خرید بلیت بازدید کردند و این در حالی است که تعداد واقعی بازدیدکنندگان از مراکز دیگر را باید به این رقم اضافه کرد.

به گفته ناصرالمعمار، به غیر از اماکنی که به صورت بلیت فروشی در خدمت گردشگران است، حمام قلعه، مجسمه شیرسنگی، کتیبه و آبشار گنجنامه، دره مصفای عباس‌آباد در شهر همدان، مقبره حیقوق نبی در تویسرکان، پارک سیفیه ملایر و سراب گیان و گاماسیاب نهاوند از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان محسوب می‌شوند که بدون اخذ وجه به روی گردشگران و مسافران باز است.

وی در ادامه با اشاره به بیشترین آمار بازدیدکننده از غار علیصدر تصریح کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی امسال و تا پایان روز یازدهم فروردین بیش از 122 هزار نفر از غار شگفت‌انگیز علیصدر دیدن کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: این جاذبه بالاترین رقم بازدیدکننده را در بین اماکن دیگر داراست و به صورت میانگین بیش از 11 هزار نفر از این نقطه دیدن کردند که رکورد محسوب می‌شود.

ناصرالمعمار ابراز داشت: تا پایان روز یازدهم فروردین مقبره و موزه بوعلی سینا با 86 هزار، مقبره باباطاهر عریان با 68 هزار و تپه باستانی و موزه هگمتانه شهر همدان با 42 هزار بازدید در رده دیگر جدول آمار بازدیدکننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: گنبد علویان با 8 هزار، موزه مفاخر و مشاهیر با 900 بازدید، موزه حمام محله حاجی همدان با 750 بازدیدکننده از دیگر جاذبه‌هایی است که آمار خوبی را از حیث بازدید گردشگران و مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه در شهرستان‌های تابعه استان نیز جاذبه‌های گردشگری با استقبال خوبی مواجه شده، اذعان داشت: موزه تاریخ، مردم‌شناسی و یادمان سیدجمال‌الدین در اسدآباد با یک هزار و 100 نفر، مقبره میررضی‌الدین آرتیمانی در تویسرکان با یک هزار و 950 نفر، حمام تاریخی حاج آقا تراب نهاوند با 3 هزار و 700 نفر، تپه و ارگ نوشیجان با 6 هزار و 300 نفر و موزه لطف‌علیان ملایر با 2 هزار و 400 نفر بازدیدکننده از اماکنی است که پذیرای میهمانان نوروزی بوده است.

به گفته ناصرالمعمار، 12 فروردین همه اماکن و جاذبه‌های گردشگری سطح استان به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان بودند که طی آمار اخذ شده بیش از 38 هزار نفر به صورت رایگان از این اماکن دیدن کردند.

وی یادآور شد: با توجه به تعطیلاتی که بعد از روز 13 فروردین از سوی مسئولان کشوری اعلام شده، سفرهای نوروزی امسال به سه دور افزایش یافته است و قطعاً تا پایان روز شانزدهم فروردین شاهد افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان از جاذبه گردشگری همدان خواهیم بود.

معاون پشتیبانی ستاد تسهیلات سفر نوروزی همدان ابراز داشت: به همت جامعه هتلداران استان و به میزبانی هتل بین‌المللی باباطاهر از صبح 12 فروردین تا اذان مغرب در مقبره‌های بوعلی سینا و باباطاهر از مسافرانی که برای بازدید این دو نقطه مراجعه کردند با شربت و شیرینی پذیرایی شد.

گفتنی است، استان همدان دارای یک‌ هزار و 830 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که حدود 900 مورد از آن‌ها ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/89020/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول