اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 100 درصدی کندوان در پذیرایی و اقامت گردشگران در نوروز 92

کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان، قطب گردشگری روستایی کشور + تصاویر

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور با اشاره به زیبایی‌ها و توانمندی‌های بالای روستای کندوان گفت: کندوان می‌تواند به قطب گردشگری روستایی کشور تبدیل شود.

کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان، قطب گردشگری روستایی کشور + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، منوچهر جهانیان بعد از ظهر امروز در بازدید از روستای تاریخی کندوان افزود: کندوان در نوروز 92 نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی در پذیرایی و اقامت گردشگران داشته که بسیار شایسته قدردانی است.

وی همکاری ساکنان و بومیان این روستا در پذیرایی از گردشگران را بسیار موثر خواند و گفت: این اقدامات نه تنها در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بلکه در تمام طول سال باید تداوم داشته و اثرگذاری خود را نشان دهد.

جهانیان معرفی ویژگی‌های فرهنگی روستا توسط مردم کندوان را از جمله شاخص‌ترین اقدامات انجام گرفته در این روستای تاریخی عنوان کرد و افزود: با بهره‌گیری از فرصت‌های گردشگری در کندوان علاوه بر توسعه و رونق این روستا در کنار توسعه گردشگری، زمینه‌های اشتغالزایی نیز به خوبی فراهم شده است.

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور با بیان اینکه کندوان به زیبایی توانسته مهمان‌نوازی اصیل آذربایجان‌شرقی را برای هموطنان و پذیرایی از گردشگران نمایش دهد، هماهنگی اعضای ستاد تسهیلات سفر این استان در قالب جشنواره صدای بهار را در معرفی زیبایی های مناطق روستانشین آذربایجان شرقی بسیار موثر دانست.

 

 

 

 

جهانیان با اشاره به رشد بسیار خوب و روزافزون آذربایجان‌شرقی در نوروز 92 نسبت به معرفی جاذبه‌های این استان و جذب گردشگران افزود: معرفی آداب و سنن، نواهای موسیقیایی، تنوع غذایی و به ویژه صنایع دستی مناطق مختلف این استان که بسیار هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفته، از جمله اقدامات موثر ستاد تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی در تامین رضایت گردشگران ورودی به این استان بوده است.

وی همچنین ضمن اظهار امیدواری به ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان در آینده‌ای نزدیک، تصریح کرد: با ثبت جهانی این روستای کم نظیر فرصت برای معرفی دقیق تر ظرفیت‌های بین‌المللی این روستا و ورود بیش از پیش گردشگران خارجی فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور با حضور در استان آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از روستای کندوان، از نمایشگاه صنایع دستی شهر جدید سهند و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محوطه مسجد کبود تبریز نیز بازدید داشت.

روستای کندوان در شمال غرب ایران واقع در ارتفاعات کوه سهند با قدمتی 7 هزار ساله یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و شگفتی‌های ایران به شمار می‌رود که به دلیل شکل خانه‌های آن که به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند به آن روستای کندوان می‌گویند. در حال حاضر کندوان تنها روستای زنده صخره‌ای جهان است که زندگی طبیعی مردم در آن جریان دارد.

انتهای پیام/60002/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول