اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی همدان:

همدان قطب گردشگری غرب کشور می‌شود

قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی همدان گفت: با وجود نقاط و جاذبه‌های گردشگری در همدان و برخورداری از موقعیت ویژه‌، این استان توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری غرب کشور را دارد.

همدان قطب گردشگری غرب کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی 92 معاون عمرانی استاندار و قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا از دبیرخانه مرکزی، ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات نوروزی و همچنین محوطه باستانی و موزه تپه هگمتانه و بزرگترین سفره هفت‌سین با متراز 400 متر و نقشه ایران که با سنگ‌های رنگی به متراز 900 متر مربع در این نقطه گردشگری ایجاد شده بود بازدید کرد.

خسرو سامری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در نوروز امسال شاهد حجم بالایی از سفرهای نوروزی از اقصی نقاط کشور در استان همدان بودیم و این موضوع باعث شده تا عزم مسئولان استان برای فراهم کردن امکانات و کسب رضایتمندی بیشتر میهمانان و گردشگران افزون شود.

وی افزود: عملکرد اداره میراث فرهنگی استان به مدیریت علیرضا ایزدی که از مدیران جوان، کاربلد و تحصیلکرده مجموعه مدیریتی استان است، در تعطیلات نوروزی بسیار مطلوب بوده و در دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی استان با هماهنگی بین دستگاهی میان اعضای کارگروه گردشگری استان موفق شدند تا رضایتمندی بالای 90 درصد در بین مسافران نوروزی 92 به وجود بیاوردند.

قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی همدان تصریح کرد: برگزاری موفق ششمین جشنواره زمستانی در بهمن ماه با حضور قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی و جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون در همدان موجب شده تا بیشتر از قبل نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در ایران شنیده شود و این موضوع به ورود گردشگران داخلی و خارجی در این استان در نوروز امسال کمک شایانی کرد.

به گفته وی برگزاری جشنواره زمستانی پنجره‌ای برای ورود مسافران نوروزی بود و حضور این تعداد گردشگر در بهار امسال پله بلندی برای استقبال از مسافران تابستانی است که همدان خوش آب و هوا را برای سفر انتخاب می‌کنند.

سامری در ادامه با اشاره به افزایش 45 درصدی ماندگاری مسافران نوروزی در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اضافه کرد: در سال جدید برای نخستین بار شاهد تکمیل ظرفیت 100 درصدی 11 هتل و 19 مهمانپذیر فعال سطح استان بودیم که این حجم حضور مسافران باعث شده تا ماندگاری یک و نیم شب به سه شب در استان را شاهد باشیم و این خبر مسرت‌بخشی برای مردم و مسئولان است.

وی ابراز داشت: اسکان مسافران در مدارس و همچنین سالن‌های ورزشی سطح استان باعث شده تا برای همه اقشار مردم امکانات اقامتی در حد معمول فراهم شود و این موضوع موجب افزایش ماندگاری در سطح 9 شهرستان تابعه استان شد.

معاون عمرانی استانداری اذعان کرد: وجود زیرساخت‌های مناسب در بخش اقامتی و بهره‌برداری از آزادراه همدان ـ ساوه باعث شده تا مسافرانی زیادی از مرکز و حومه به جای سفر به شمال و ماندن در ترافیک‌های بلندمدت به همدان سفر کنند تا ضمن استفاده از آب و هوای مناسب و مطبوع از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و طبیعی سطح استان دیدن کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 750 اثر تاریخی، معنوی و فرهنگی در سطح استان ادامه داد: وجود جاذبه‌های شاخص و فراهم کردن امکانات سرگرم‌کننده جانبی باعث شده تا گردشگران با فرصت بیشتری از دهکده توریستی گنجنامه، مجمتع غار علیصدر، تپه توریستی عباس‌آباد و به تازگی شهر بازی رنگین‌کمان به عنوان بزرگترین شهر بازی مسقف ایران استفاده کنند و منجر به ماندگاری بیشتر گردشگران در سطح استان شود.

سامری با بیان اینکه استان همدان نیازمند به افزایش اماکن اقامتی هتلی برای پذیرایی بهتر از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر و شهرداری همدان سرمایه‌گذارانی که در همدان اقدام به ساخت و ساز اماکن اقامتی هتل، کمپینگ، متل و سوئیت‌های ارزان‌قیمت کنند به صورت رایگان تغییر کاربری و مجوز ساخت به این سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

وی در پایان با تشکر از اعضای کارگروه گردشگری استان که در نوروز امسال پای کار بودند افزود: در نوروز امسال با برنامه‌ریزی دقیق دبیرخانه ستاد و سرکشی به موقع همه اعضا از اماکن و نقاط تحت کنترل خود شاهد رضایت‌مندی بالای مسافران بودیم و قطعاً این رضایت از اقامت در سطح استان باعث خواهد شد در تابستان امسال حجم بیشتری از مسافران به همدان سفر کنند.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول