اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

ایران هسته‌ای الگویی برای کشورهای آزاد و مستقل است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: هسته‌ای شدن ایران تنها مربوط به سرنوشت ایران نیست بلکه جمهوری اسلامی الگویی برای کشورهای اسلامی، کشورهای آزاد و مستقل است.

ایران هسته‌ای الگویی برای کشورهای آزاد و مستقل است

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به 20 فروردین سالروز فناوری هسته‌ای ایران اظهار داشت: دانش هسته‌ای دانشی است که ملت ایران خود بدان دست یافته و به هیچ وجه ممکن از خواسته قانونی خود کناره‌گیری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما به برق تولیدی از انرژی هسته‌ای نیازمند هستیم، افزود: برق تولیدی از غنی‌سازی اورانیوم تضمین آینده کشور را به دنبال دارد که در این راستا ملت ایران به سادگی از آن نمی‌گذرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه اشتغالزایی از اولویت‌های اساسی کشور است، گفت: این فناوری با اشتغالزایی که در ابعاد مختلف دارد، می‌تواند انواع اشتغالزایی را برای جوانان و دانشگاهیان این مرز و بوم به دنبال داشته باشد.

وی انرژی هسته‌ای را آبروی ملت ایران عنوان کرد و گفت: ما در زمینه سیاست‌های کلان ملی تنها به رهبری اقتدا می‌کنیم و با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر هسته‌ای شدن ایران، پافشاری خود را در این زمینه ادامه می‌دهیم.

زلفی‌گل با اشاره به شهدایی که برای حفظ نظام و فناوری هسته‌ای به شهادت رسیدند، تأکید کرد: ما برای نظام جمهوری اسلامی ایران کم هزینه نکردیم که آن را به آسانی از دست دهیم و شهدای هسته‌ای گواهی بر این ادعا هستند.

وی عنوان کرد: هسته‌ای شدن ایران تنها مربوط به سرنوشت ایران نیست بلکه جمهوری اسلامی الگویی برای کشورهای اسلامی، کشورهای آزاد و مستقل است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت هسته‌‌ای شدن و دانش این فناوری را دارد، آسیب دیدن آن از سوی دشمنان خیانتی به همه آزادگان جهان و اسلام است.

وی در پایان پیشرفت‌های حاصله از فناوری هسته‌ای را در مسیر تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم با پیشرفت‌هایی که فناوری هسته‌ای ایران در آن مسیر گام برمی‌دارد، منویات رهبری در حماسه اقتصادی در سال 92 تحقق یابد.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول