اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

الگوی خانواده غربی ارزشی برای دوام زندگی قائل نیست

امام جمعه لاهیجان گفت: الگوی خانواده غربی مدت‌هاست که از راه‌های مختلف وارد زندگی خانواده‌های ایرانی شده است در حالی که ارزشی برای دوام زندگی قائل نیست.

الگوی خانواده غربی ارزشی برای دوام زندگی قائل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر به موضوع آسیب‌شناسی خانواده اشاره کرد و آگاهی نداشتن خانواده‌ها نسبت به وظایف اعضا را موجب بروز مشکلات خانوادگی دانست.

وی اظهار کرد: مدت‌هاست که الگوی خانواده غربی با ابزارهایی مانند تلویزیون، ویدیو، ماهواره، اینترنت و مطبوعات، به داخل فضای خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده و مورد استقبال عده‌ای از افراد قرار گرفته است، الگویی که ارزشی برای دوام زندگی قائل نیست.

خطیب جمعه لاهیجان ادامه داد: فیلم‌ها و سریال‌ها به ویژه سریال‌های ایرانی در نوع نگرش مردم به خانواده بیشترین تاثیر تخریب را دارد.

وی با اشاره به پخش سریال‌های بدون محتوای خارجی از تلویزیون ایران، اذعان کرد: در سریال‌های خارجی که بیشتر پلیسی هستند کارآگاه زن مطلقه است و کارآگاه مرد نیز با دختر یا پسرش زندگی می‌کند و زنش را طلاق داده است و در عین حال فرد موفقی به ‌نظر می‌رسد.

صرفی‌پور افزود: در فیلم‌های ایرانی نیز مشاهده می‌شود که زن تسلط بالایی بر شوهرش دارد به طوری که گاه او را از خانه بیرون می‌کند و یا با یک چشم‌غره رفتن به شوهر او را سرجایش می‌نشاند و از ابهت مرد و مسئولیت و سرپرستی او بر خانواده اثری نیست.

وی موارد مذکور را جزو آسیب‌های خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ زن سالاری برخلاف قوانین نجات‌بخش اسلام است.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه به فرا رسیدن روز 12 فروردین اشاره کرد و یادآور شد: اگر چه انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید اما نوع حکومت بسیار مهم بود.

وی درباره نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: تاکیدات رهبر انقلاب در حرام بودن سلاح هسته‌ای یک پیام روشن برای کشورهای غربی بوده و آن اقتدار روزافزون و پیشرفت‌های شتابنده ایران اسلامی است که بیرون از دایره قدرت‌های هسته‌ای، از اقتداری بدون خدشه برخوردار است.

صرفی‌پور، خودکشی را از گناهانی دانست که فرد آمرزیده نمی‌شود و اذعان کرد: در روایت آمده است که عذاب چهار نفر در جهنم از همه بیشتر است ابلیس، فرعون، کسی که خودکشی می‌کند و فرمانروای ستمگر.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول