اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور زیارت شهدای تازه تفحص شده

خانواده شهید علی هاشمی در معراج شهدای اهواز حضور یافتند

خانواده شهید سردار سرلشکر علی هاشمی شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز را زیارت کردند.

خانواده شهید علی هاشمی در معراج شهدای اهواز حضور یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خانواده فرمانده شهید قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) به زیارت شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز رفتند؛ در این آیین که چند تن از نزدیکان شهید حضور داشتند، خانواده شهید هاشمی با حضور در کنار پیکر مطهر شهدا برای شادی روح، آن عزیزان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

عارف هاشمی برادر و همرزم شهید که ابتدا به صورت نا‌شناس به معراج شهدا رفته بود، توسط دوستان به کاروان‌های راهیان نور معرفی شد که پس از آن عده‌ای از جوانان حاضر به ‌ویژه چند تن از جوانان آملی به دورش حلقه زدند.

این همرزم شهید هاشمی نیز در جمع جوانان انقلابی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همراهی با قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهید علی هاشمی در سال 1340 هجری شمسی در محله حصیرآباد اهواز دیده به جهان گشود و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد؛ در سال 1359 پس از حمله کشور متجاوز عراق به خاک ایران، علی هاشمی به همراه 40 نفر از نوجوانان و جوانان محله‌های حصیرآباد و آخر آسفالت اهواز به حمیدیه عزیمت کرده و در ‌‌نهایت تیپ 37 نور را تشکیل دادند و در تاریخ چهارم تیرماه سال 67 در یک درگیری نابرابر با دشمن زبون در سن 27 سالگی جاویدالأثر شد.

سردار «علی هاشمی»، بعد از عملیات بیت‌المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه، مأمور به تشکیل قرارگاه سری نصرت به‌منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) شد که این شناسایی‌ها منجر به عملیات‌های خیبر و بدر شد و در سال 65 با توجه به لیاقت و شایستگی شهید بزرگوار، به فرماندهی سپاه ششم امام صادق(ع) درآمد.

همچنین چهارم تیرماه سال 67 دشمن اقدام به تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که شهید «علی هاشمی» تا ‌آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی، جانانه از کشور دفاع می‌کند و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به نام‌های شهید مهدی نریمی، شهید حسن بهمنی و شهید محمود نویدی به شهادت می‌رسند که پیکر شهید نویدی هنوز به وطن بازنگشته است.

انتهای پیام/72010/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول