اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

سرکشی به خانواده‌های شهدا وظیفه‌ای است که قداست دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: سرکشی و رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران سرافراز وظیفه‌ای است که قداست دارد.

سرکشی به خانواده‌های شهدا وظیفه‌ای است که قداست دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، در آخرین روزهای تعطیلات نوروز 92 به پیشنهاد مدیر کل میراث فرهنگی همدان و با حضور مسئولان ارشد شهرستان رزن از دو خانواده شهید که تاریخ شهادت فرزندانشان در ایام نوروز و فروردین ماه بود دلجویی و سرکشی شد.

در این دیدار و سرکشی علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، محمد حرمتی معاون حراست ستاد تسهیلات نوروزی استان، کرم اصفهانی فرماندار رزن، دلاور نامدار رئیس بنیاد شهید حمیدرضا زارعی، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان با حضور در خانواده دو شهید از این عزیزان دلجویی و سرکشی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این دیدار با اشاره به اینکه خدمت و دلجویی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تجدید پیمان با شهدای والامقام و امام (ره) است اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، خانواده شهدا چشم و چراغ کشور هستند و باید از کسانی که رزمندگان رشید و شهدای والامقامی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، دلجویی شود تا احساس غربت نکنند.

علیرضا ایزدی افزود: سرکشی و رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرافراز وظیفه‌ای است که قداست دارد و خوشحالیم که امسال در نوروز 92 به حضور چند خانواده معظم شهید در شهرستان‌های مختلف استان رسیدیم.

وی تصریح کرد: بازدید از خانواده‌های معظم شهدا، افتخاری بود که نصیب ما شده و امیدواریم دعای خیر مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران باعث شود ما در مسئولیت که در نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده‌دار آن هستیم شرمنده خون شهدا نشویم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت و حمایت از خانواده‌های شهدا از وظایف مسئولان است، خاطرنشان کرد: در سال 92 بر آن شدیم تا با سرکشی از خانواده شهدا ضمن ترویج فرهنگ شهادت، تکریم، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد را به خودمان متذکر شویم که هرچه داریم از برکت خون شهداست.

در این دیدار مسئولان حاضر از خانواده شهید 15 ساله هادی احمدی که در منطقه پیرانشهر و در سال 61 به فیض شهادت رسیده بود و همچنین شهید سرباز وظیفه نیروی انتظامی احمد رضایی فاخر که در سال 68 در منطقه دهلران به درجه رفیع شهادت رسیده بودند دیدار و سرکشی کردند.

همچنین با توجه به سالگرد شهید احمد رضایی‌فاخر در ایام نوروز جمع حاضر با حضور در گلزار شهدای شاهنجرین از توابع شهرستان رزن به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کردند.

در پایان این دیدار از طرف اداره میراث فرهنگی استان به این دو خانواده بزرگوار شهید لوح یاد و هدایای نفسی از صنایع دستی استان اهدا شد.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول