اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی سمیرم خبر داد

خودکفایی 311 خانواده کمیته امداد شاخه سمیرم

مدیر کمیته امداد امام خمینی سمیرم گفت: 311 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی سمیرم خودکفا شدند.

خودکفایی 311 خانواده کمیته امداد شاخه سمیرم

عبدالرضا خود سیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم، توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت را از اولویت‌های برنامه کمیته امداد امام خمینی دانست و اظهار کرد: مدیریت کمیته امداد امام خمینی سمیرم در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها در قالب طرح‌های مختلف دارای رتبه‌های اول تا پنجم استان است.

وی از 100طرح خودکفایی امدادی، 108طرح معرفی به بانک، اجرای 45 طرح از محل اعتبارات بانکی و چند طرح دیگر خبر داد و افزود: امسال در شاخه سمیرم، 311 خانواده تحت پوشش به توانمند سازی و خودکفایی رسیده‌اند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی سمیرم با اشاره به انجام مشاوره شغلی به مدد جویان در زمینه اجرای طرح‌های خودکفایی تصریح کرد: در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زائی، مددجویان با انجام مشاوره شغلی در دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلفی از جمله فرش، حمل و نقل، دام داری و رشته‌های دیگر، در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته شرکت می‌کنند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای مددجویان خبر داد و گفت: امسال 260مددجوی تحت حمایت کمیته امداد سمیرم در طرح نظام جامع آموزشی خانواده آموزش دیدند که 82خانوار دچار مشکل و حساس شناسائی‌ و سپس مشاوره شدند.

خود سیانی کار انگیزی و توان افزایی را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد دانست و گفت: اعتبار کار انگیزی به مددجویان یک میلیون تومان و با هدف ایجاد روحیه کار به خانواده‌های تحت حمایت است و تسهیلات توان افزایی از 5 میلیون تومان آغاز شده و با پیشرفت و گسترده‌تر شدن طرح تا ده میلیون تومان هم قابل افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت کمیته امداد امام خمینی سمیرم با دو شاخه سمیرم و پادنا، 3هزار و 550خانوار را در قالب 11هزار نفر تحت حمایت دارد.

به گزارش فارس شهرستان سمیرم با 120 روستا، چهار شهر و چهار بخش و افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول