اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران:

برنامه‌های آموزشی سلامت در مدارس گچساران برگزار می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه سلامت جامعه، برنامه‌های آموزشی سلامت در مدارس گچساران برگزار می‌شود.

برنامه‌های آموزشی سلامت در مدارس گچساران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته سلامت در سال 92 گچساران، اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت مبنی بر « فشار خون را جدی بگیریم» در راستای مبارزه با یکی از بیماری‌های خطرناک جامعه جهانی امروز است که این بیماری همه ساله تلفات زیاد انسانی در سطح جهان را به همراه دارد.

مشارکت مردم با ادارات در زمینه برگزاری هفته سلامت نتیجه‌بخشی دوچندان دارد

وی، برگزاری برنامه‌های آموزشی در راستای جلوگیری و مبارزه با فشار خون را تأثیرگذار دانست و ادامه داد: این برنامه‌ها با حضور و مشارکت مردمی، سازمان‌ها و اداره‌ها نتیجه بهتری دارد.

اسدپور، ورزش‌های هوازی از جمله پیاده‌روی، دویدن آرام، دوچرخه‌سواری، تنیس و شنا را از جمله ورزش‌های مفید در جلوگیری از ابتلا به فشار خون دانست و خاطرنشان کرد: این ورزش‌ها برای درمان مبتلایان به پرفشاری خون نیز توصیه می‌شود.

وی، فشار خون را دلیل نارسایی مزمن کلیه برشمرد و یادآور شد: فشار خون سبب مشکلاتی از جمله دفع پروتئین و نارسایی‌های مزمن کلیه در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

تهیه شعار و پیام‌های سلامت در سربرگ‌ها و اتوماسیون اداری ادارات گچساران

اسدپور، برگزاری کلاس بازآموزی پرستاران، کلاس‌های آموزشی با موضوع نقش تغذیه در کنترل فشار خون و برپایی چادر سلامت و اندازه‌گیری فشار خون را از جمله برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت عنوان و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس از جمله نواختن زنگ سلامت، تهیه شعار و پیام‌های سلامت در سربرگ‌های اداره‌ها و اتوماسیون اداری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران در هفته سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: برپایی چادر اهدای خون در مرکز شهر، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی برگزاری پیاده‌روی از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته سلامت است.

نامگذاری روزهای هفته سلامت

اسدپور با اشاره به نامگذاری روزهای هفته سلامت سال 92 بیان داشت: یکشنبه 18 فروردین 92 با عنوان روز «فشار خون، آموزش و سبک زندگی سالم» نامگذاری شده است.

وی متذکر شد: دوشنبه 19 فروردین روز «فشار خون، تغذیه سالم و امنیت غذایی» نامگذاری شده است که در این زمینه برنامه‌های متنوعی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم درنظر گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: سه‌شنبه 20 فروردین نیز با عنوان روز فشار خون، پزشک خانواده و نظام سلامت نامگذاری شده و 21 فروردین نیز با عنوان همکاری بین‌بخشی و همبستگی اجتماعی نامگذاری شده است.

اسدپور با اشاره به اهمیت اجتناب از استعمال دخانیات و بروز بیماری‌های مختلف ریوی و تنفسی در این زمینه گفت: 22 فروردین در راستای آگاهی‌بخشی در زمینه خطرات استعمال دخانیات با عنوان «اجتناب از دخانیات و سوء مصرف» نامگذاری شده است.

وی، ورزش را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با بیماری‌ها از جمله چربی و فشار خون دانست و اذعان داشت: با توجه به اهمیت این موضوع روز 23 فروردین نیز با عنوان « فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی» نامگذاری شده است.

اسدپور در پایان تأکید کرد: 24 فروردین آخرین روز هفته سلامت نیز با عنوان «بیماریابی، درمان و پیشگیری از عوارض» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/82001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول