اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

پایتخت معنوی ایران نیازمند 200 هزار تخت برای اسکان زائران است

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: با تصور به اینکه زائران در طی سال به مشهد سفر می‌کنند نیازمند 200 هزار تخت برای اسکان آن‌ها هستیم که با برنامه‌ریزی و کمک مالیاتی باید شرایط حضور مردم را برای ساخت اماکن اقامتی فراهم کرد.

پایتخت معنوی ایران نیازمند 200 هزار تخت برای اسکان زائران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال 85 مطالعه‌ای مبنی بر حضور زائر در مشهد مقدس انجام شد که نشان می‌داد 70 درصد زائران علی ابن موسی الرضا (ع) جزء چهار دهک پایین جامعه محسوب می‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا از 20 میلیون زائری که در طی سال به مشهد سفر می‌کنند 14 میلیون نفر آن‌ها توان پرداخت هزینه‌های اقامت و اسکان را ندارند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه برخی از افراد به خاطر هزینه‌های زیاد اسکان به صرافت خرید افتاده‌اند افزود: هم‌اکنون هزینه اقامت در مشهد کاملا جدی شده که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: هزینه‌های بالای اسکان سبب توسعه مکان‌های نامناسب و غیراستاندارد برای پذیرایی از زائران و پدیده زوارکشی که آثار سوء اجتماعی را به دنبال دارد می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین تجمیع زائران در یک اتاق کوچک در ایام زیارتی به خاطر کمبود اسکان و هزینه‌های بالای آن وجهه مطلوبی ندارد.

قاضی‌زاده یادآور شد: اگر حضور 40 میلیون زائر تا سال 1404 هدفگذاری شده، باید مکان‌های اقامتی به گونه‌ای باشد که زائران با مبلغ اندکی بتوانند در مشهد مقدس اسکان یابند.

وی با اشاره به راه‌کارهایی برای کاهش هزینه اسکان گفت: می‌توان با تامین زمین، صدور پروانه، طراحی ساختمان و ساختار اماکن اقامتی و استقرار جمعی، تخت‌های جدیدی را اضافه کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقداماتی برای اسکان زائران انجام شده اما بنده این اقدامات را کافی نمی‌دانم و برنامه‌ریزی برای 8 هزار تخت پاسخگوی حجم عظیم زائران نیست.

قاضی‌زاده افزود: با تصور به اینکه زائران در طی سال به مشهد سفر می‌کنند نیازمند 200 هزار تخت برای اسکان آن‌ها هستیم که با برنامه‌ریزی و کمک مالیاتی باید شرایط حضور مردم را برای ساخت اماکن اقامتی فراهم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملکرد ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: امسال رشد زائران را در ایام نوروز شاهد بودیم که این امر نشان‌دهنده اصلاح مدیریت و ارائه بهتر خدمات است.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 30006110 ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70022/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول