اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در حاشیه افتتاح سد ارداک:

اگر همه شیاطین جهان هم جمع شوند جلودار رشد مردم ایران نیستند

رئیس جمهور گفت: اگر همه شیاطین جهان هم جمع شوند، جلودار رشد مردم ایران نیستند.

اگر همه شیاطین جهان هم جمع شوند جلودار رشد مردم ایران نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در حاشیه بهره‌برداری از سد ارداک در 69 کیلومتری مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آب مهمترین مسئله در عمران و آبادانی کشور است، وزارت نیرو نیز برنامه گسترده‌ای برای صیانت از منابع آبی کشور دارد.

وی افزود: هرجا که منبع آب وجود داشته باشد، وزارت نیرو برای بهره‌برداری و صیانت از آن برنامه جامع تدوین کرده است و این برنامه در مسیر اجرا قرار گرفته است.

احمدی‌نژاد با اشاره به شرایط خاص شهر مشهد تصریح کرد: مشهد از جهات گوناگون مهم است هم برای مردم ایران و هم برای مردم جهان چرا که این شهر مرکز گرایش و هدایت دلهای ملت‌هاست و هر سال زائر بیشتری جذب این مرکز مقدس می‌شود.

وی افزود: شاید مشهد امروز بزرگترین شهر زیارتی جهان باشد و امیدواریم هر سال زائر بیشتری در آن حضور پیدا کند.

رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: شهرهایی مثل مشهد مصرف آب بالایی دارد و این مصرف در طول سال یکسان نیست در فصل‌هایی مصرف آب بالا می‌رود و باید برای زمان اوج مصرف برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: سد دوستی بخش زیادی از آب مشهد را تأمین می‌کند و چند سد دیگر و چاههای آب بخش دیگر نیاز مشهد را تأمین می‌کنند که این چاه‌ها در بخش ذخیره برای روزهای اوج مصرف و همچنین مصرف عادی این شهر در نظر گرفته شده است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: سد ارداک که امروز به ‌بهره‌برداری رسید نیز برای ذخیره سازی آب جهت روزهای اوج مصرف از جمله ایام نوروز که جمعیت مشهد چند برابر می‌شود طراحی شده است و آب سالمی دارد ضمن اینکه کشاورزان پایین‌دست سد هم از آب و شبکه آبرسانی مطمئن و مجهز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: این سد در نقطه‌ای زیبا طراحی شده و از همه کسانی که با تلاش خود آن را به مردم مشهد هدیه کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ وزارت نیرو در اکثر استان‌های کشور سد آماده بهره‌برداری دارد که به مرور آنها را به بهره‌برداری می‌رساند.

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص مشکلات بودجه‌‌ای طرح‌های عمرانی کشور گفت: اگر تمام درب‌ها را ببندند که حتی یک ریال هم وارد خزانه نشود باز هم طرح‌های عمرانی کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سال گذشته برای ورود منابع مالی به خزانه فشارهایی از سوی دشمن وجود داشت که این فشارها دارد تمام می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ایران به سرعت به سمت قله در حال حرکت است و اگر تمام شیاطین عالم هم جمع شود جلودار آنها نیستند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در رابطه با بودجه اختصاصی شهر مشهد در سال 92 تصریح کرد: در بودجه کشور برای مشهد 200 میلیارد تومان بودجه اختصاصی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70005/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول