اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد

تدوین چشم‌انداز چهار ساله برای بزرگداشت آیت‌الله ابوالقاسم خویی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی آیت‌الله خویی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چشم‌انداز چهار ساله برای بزرگداشت آیت‌الله خویی تدوین شده که با اهتمام و همکاری مسئولان خوی به اجرا در می‌آید.

تدوین چشم‌انداز چهار ساله برای بزرگداشت آیت‌الله ابوالقاسم خویی

به گزارش خبرنگار فارس از خوی، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی صبح امروز در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر خوی در سال جدید، با اشاره به برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی آیت‌الله ابوالقاسم خویی در آینده نزدیک در تهران و خوی خبر داد و اظهار داشت: چشم‌انداز چهار ساله برای بزرگداشت آیت‌الله خویی تدوین شده که با اهتمام و همکاری مسئولان خوی به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، آمادگی لازم برای برگزاری بزرگداشت این شخصیت بزرگ مذهبی و چهره بین‌المللی جهان تشیع را دارد.

شرفخانی تصریح کرد: آیت‌الله خویی دارای جایگاه والایی در حوزه‌ علمیه و علوم مباحث رجالی و خارج هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود، به ساماندهی مناسب امام‌زادگان در استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان خوی تاکید کرد و افزود: در زمینه ساماندهی مراکز مذهبی و اماکن متبرکه امام‌زادگان، تحرک مناسبی وجود ندارد و بیشتر امامزاده‌ها در سطح استان، مهجور مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امامزاده سید بهلول خوی، یکی از معتبرترین شخصیت‌های دینی از خاندان و نوادگان امام علی النقی (ع) است، که برای شهرستان خوی می‌تواند سرچشمه معنویت هر چه بیشتر باشد.

شرفخانی تصریح کرد: تدوین طرح جامع مشترک برای ساماندهی امامزاده بهلول، توسط شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه ضروری به نظر می‌رسد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به فعالیت مراکز قرآنی در امامزاده‌های کشور، گفت: امروز بیش از یک هزار و 800 مرکز قرآنی در امامزاده‌های کشور ایجاد شده که دارای شورای فرهنگی بوده و مراکز پژوهشی نیز در بعضی از این امامزاده‌ها راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/61001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول