اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

33 درصد مدارس را خیرین ساختند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: تاکنون 33 درصد مدارس کشور را خیرین ساخته‌اند که این رقم در استان اردبیل نیز قابل لمس است.

33 درصد مدارس را خیرین ساختند

جواد قرآن‌نویس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همزمان با سراسر کشور از سال 78 آغاز شده و اوج این مدرسه‌سازی را در همت بزرگ خیر مدرسه‌ساز کشور مرحوم علیپور مشاهده می‌کنیم که 72 مدرسه را به نیت 72 شهید کربلا احداث کرده است.

وی از برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت:‌ قرار است در این جشنواره همچون 14 جشنواره گذشته که مبلغی در حدود 184 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی داشتیم کمک‌های مردمی و خیر‌خواهانه را در ساخت مدارس و واحدهای آموزشی شاهد باشیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل یادآور شد: به دنبال کمک‌های مردمی در این استان و با همکاری و نظارت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس 338 مدرسه در قالب یک هزار و 377 کلاس درس احداث شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

قرآن‌نویس با اعلام اینکه هر ساعت 9 کلاس درس توسط خیرین در کشور در حال ساخت می‌باشد، تصریح کرد: در کنار ساخت مدرسه، رسیدگی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، بدسرپرست و بی‌سرپرست در اولویت کاری ماست.

این مسئول به ساخت دو باب نمازخانه، سه باب کتابخانه، دو باب کارگاه و دو باب مدرسه شبانه‌روزی به همت خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز نخبه‌پرور را نیز تشکیل دادیم تا این مرکز بتواند فعالیت خود را با الهام از اندیشه‌های ارزشی و خداپسندانه انجام داده و از نخبگان و دانش‌آموزان مستعدی که به هر دلیل با مشکلات مالی مواجه بوده و امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد زمینه‌ای مساعد فراهم آید.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل به جانشینی مناسب مرحوم علیپور از سوی خیر نامدار مالک جعفر‌زاده مقدم اشاره کرد و بیان داشت: آنچه که در این زمینه مایه دلگرمی ماست اینکه جانشین علیپور خیر نامی اردبیلی مالک جعفرزاده مقدم مصمم است تا به نام اسرای کربلا مدارسی را احداث کند تا در اختیار محرومان و نیازمندان قرار گیرد.

قرآن‌نویس در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: قرار است به همت این خیر نامدار بزرگترین مجتمع آموزشی از ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی احداث شده و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌توان مالی به صورت رایگان تحصیل خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول