اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی قروه خبر داد

رشد 64 درصدی مشارکت خیرین قروه‌ای در تحقق برنامه‌های بهزیستی

خبرگزاری فارس: رییس اداره بهزیستی قروه گفت: خیرین قروه‌ای بیش از 2 میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های حمایتی بهزیستی اهدا کرده‌اند.

رشد 64 درصدی مشارکت خیرین قروه‌ای در تحقق برنامه‌های بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین رسولی در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان قروه، گفت: از این میزان 12 میلیارد ریال به صورت نقدی، 836 میلیون غیرنقدی و یک میلیون ریال به صورت خدمات بوده است که 64 درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: این مبلغ با مشارکت 250 خیر، در راستای رفع مشکلات مددجویان، معلولین و مراکز نگهداری اهدا شده است.

رئیس اداره بهزیستی قروه با اشاره به اینکه در حال حاضر 589 نفر از خدمات توانبخشی این نهاد برخوردارند گفت: هزار و 318 نفر نیز از خدمات غیرمستمر بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از 133 کودک بی‌سرپرست در این شهرستان 33 نفر دارای حامی هستند، از تحت پوشش قرار گرفتن 18 کودک توسط خیرین در بیمه آتیه خبر داد و افزود: 490 زن سرپرست خانوار نیز زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.

به گفته رسولی هم اکنون دو موسسه خیریه، چهار مرکز نگهداری معلولان، چهار مرکز بازپروری و ترک اعتیاد و 30 مهد کودک و همچنین دو انجمن حمایت از معلولان و افق سبز زیر نظر بهزیستی قروه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این نهاد گفت: طرح شکرانه سلامت با مشارکت کارمندان دولت، طرح بیمه آتیه کودکان بی سرپرست، طرح حامی و قلک‌های خانگی با مساعدت 250 خیر ثابت در دست اجراست.

فرماندار قروه نیز در این نشست با تأکید بر برنامه‌ریزی مطلوب برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: امسال 14 واحد مسکونی از مصوبات سفر رهبری به مددجویان بهزیستی در این شهرستان به صورت رایگان واگذار شده است.

محمد‌رسول شیخی زاده افزود: 24 مسکن دیگر نیز در قالب طرح مسکن مهر و مهر ولایت تا تابستان سال آینده به مددجویان این نهاد تحویل خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم حضور ادارات شهرستان در این نشست توجه بیشتر به قشر محروم جامعه را خواستار شد.

شیخی زاده در پایان با تأکید بر برنامه‌ریزی مطلوب برای بهره‌مندی بیشتر اقشار آسیب پذیر از خدمات نهادهای حمایتی، مشارکت و همراهی خیرین با دولت را لازمه پیشبرد امور در بخش های مختلف دانست.

انتهای پیام/79009/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول