اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی:

200 کیلومتر راه روستایی در اردبیل آسفالت می‌شود

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: 200 کیلومتر راه روستایی بالای 50 خانوار اردبیل آسفالت می‌شود.

200 کیلومتر راه روستایی در اردبیل آسفالت می‌شود

سید حسین میر‌شفیعی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با این میزان آسفالت راه روستایی تمام روستاهای بالای 50 خانوار استان اردبیل از نعمت راه آسفالته مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور در سال‌های اخیر تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: قرار است شاخص برخورداری روستاها از راه آسفالته مناسب تا پایان برنامه پنجم به میانگین 80 درصد برسد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به پایین بودن شاخص آسفالت راه‌های روستایی جنوب استان حتی پایین‌تر از میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: در حالی که شاخص آسفالت راه‌های روستایی در کشور 65 درصد است این وضعیت در خلخال حدود 40 تا 50 درصد می‌باشد.

میر‌شفیعی از تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت راه‌های روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 17 هزار تن حواله قیر برای تامین نیازمندی راه و شهرسازی استان اردبیل اختصاص می‌یابد تا نیمی از آنها صرف آسفالت راه‌های روستایی شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته مطالعات ساخت و آسفالت 150 کیلومتر از راه‌های روستایی خلخال به پایان رسیده است، عنوان کرد: تمام پروژه‌های راه روستایی این شهرستان دارای پیمانکار برای اجرای آسفالت است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: به دلیل وجود شرایط جوی سخت در زمستان سال گذشته بسیاری از این راه‌ها که کار زیر‌سازی آنها در سال گذشته انجام شده بود در سال جدید نیز نیاز به زیر‌سازی مجدد دارد.

میر‌شفیعی کوهستانی بودن منطقه را به همراه بارش‌های سنگین برف در طول سال یکی از دلایل این امر اعلام کرد و افزود: بیشتر از تخصیص به موقع اعتبارات نگران محدودیت فصل کاری هستیم که با مساعدت وزیر راه و شهرسازی قرار شد در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: ما در سطح کشور هیچ محدودیت تامین زیر‌ساخت‌های مسکن روستایی نداریم و امسال نیز با جدیت تمام سعی می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمام روستایی را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول