اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

رشد 30 درصدی مسافرت‌های خارجی به اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد 30 درصدی ورودی مسافران خارجی به استان اردبیل خبر داد.

رشد 30 درصدی مسافرت‌های خارجی به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر با محوریت سفرهای خارجی به اردبیل اظهار داشت: میزان ورودی مسافران خارجی به استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، به طوری که میزان ورودی از پایانه مرزی بیله‌سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که 50 درصد رشد را در اقامت مسافران خارجی در نوروز 92 شاهد بودیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان به ورودی مسافران خارجی اشاره کرد و یادآور شد: این ورودی حدود 14 هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 11 هزار و 600 مسافر خارجی بوده، رشد و افزایش قابل قبولی را نشان می‌دهد.

نقی‌زاده با بیان اینکه خروجی از پایانه‌ها به عنوان مسافران ایرانی از مرزها به شدت کاهش یافته است، گفت: 90 درصد خروجی‌ها نسبت به سال‌ گذشته کمتر شده است.

این مسئول، علت اقبال کم ایرانیان برای سفرهای خارجی را نوسانات بازار دلار و مباحث اقتصادی اعلام کرد و بیان داشت: به دلیل آنکه هزینه سفر به خارج از کشور به شدت افزایش یافته است ما یک کاهش محسوسی را در سفرهای خارجی شاهد بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: به دلیل آنکه تسهیلات خوبی برای ورودی مسافران خارجی پیش‌بینی کرده‌ایم در مقابل کاهش سفرهای ایرانیان به خارج از کشور یک جهش قابل قبولی را در ورودی گردشگران و مسافران به داخل مرزهای کشورمان شاهد بودیم.

نقی‌زاده ادامه داد: هم در بخش درمان و هم اقامت و هزینه‌های پذیرایی یک وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم که همین امر سبب شده تا ورودی مسافران و گردشگران خارجی به شدت افزایش یافته و در مقابل سفرهای خارجی رونق مضاعف‌تری را نسبت به سال‌های گذشته بگیرد.

وی از افزایش 15 تا 20 درصدی ورودی مسافران نوروزی به استان اردبیل از ابتدای تعطیلات خبر داد و تصریح کرد: با پایان یافتن تعطیلات نوروزی به صورت دقیق آمار و ارقام ارائه خواهد شد تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل نیز در روزهای گذشته از کاهش آمار سفرهای اردبیلی‌ها به دلیل نوسانات نرخ ارز خبر داده بود.

کاظم دبیر که در جلسه ستاد تسهیلات سفر سخن می‌گفت، ابراز داشت: نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ دلار سبب شده است تا سفرهای خارجی شهروندان ایرانی به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول