اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی بانه اعلام کرد

رشد 300 درصدی مسافرت نوروزی به بانه

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی بانه از رشد 300 درصدی ورود مهمانان نوروزی به این شهرستان از آغاز تعطیلات نوروزی تا امروز خبر داد.

رشد 300 درصدی مسافرت نوروزی به بانه

سعدالله رحیمی‌خواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در این ایام 230 کلاس درس در 29 مدرسه، شش سالن ورزشی، چهار هتل، شش مهمان‌پذیر و 100 واحد منزل استیجاری برای اسکان مهمانان نوروزی آماده شده است.

وی با بیان اینکه میزان ورود مهمانان نوروزی در هفته دوم تعطیلات نوروزی به این شهرستان رشدی 300 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته داشته است، تصریح کرد: در زمینه اسکان مهمانان نوروزی با توجه به آمار اسکان یافتگان رشد 100 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داریم.

به گفته دبیر ستاد تسهیلات نوروزی بانه، با توجه به افزایش آمار ورود و اسکان مسافرین در هفته دوم تعطیلات تمام امکانات ارگان‌ها و نهادهای ذیربط آماده و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رحیمی‌خواه استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی و برپایی بیش از 65 تخته چادر برای اسکان مسافران در این سالن‌ها را متذکر شد و گفت: در صورتی که تعداد مسافران ورودی به بانه افزایش پیدا کند از ظرفیت برخی از مساجد نیز برای اسکان مسافرین استفاده خواهد شد.

وی به توزیع بروشور حاوی پیام‌های بهداشتی و نقشه اماکن گردشگری در بین مسافران نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: برپایی چندین نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات‌ و برگزاری جشنواره صدای بهار از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی از آغاز تعطیلات تا امروز در این شهرستان بوده است.

به گفته وی، جشنواره صدای بهار با عنوان نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان به منظور  دسترسی آسان مهمانان و گردشگران استان به محصولات هنری و صنایع دستی و آشنایی با فرهنگ و هنر این استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها شامل سوغات و هدایا، غذاهای محلی، لباس‌های محلی، صنایع دستی استان است که به منظور استقبال مردم اجرای موسیقی سنتی نیز در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود 5 منطقه نمونه گردشگری در شهرستان بانه اظهار کرد: در کنار جاذبه‌های بکر طبیعی وجود پنج نمونه گردشگری این شهرستان در تعطیلات همواره مقصد بسیاری از هموطنانمان بوده است.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول