اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواسته‏ای که در سال حماسه اقتصادی باید محقق شود

راه‏اندازی فرودگاه شاهرود؛ محور توسعه اقتصادی و گردشگری

راه‏اندازی فرودگاه شاهرود به عنوان محور توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه، یکی از مهم‏ترین خواسته‏هایی است که باید در سال حماسه اقتصادی محقق شود.

راه‏اندازی فرودگاه شاهرود؛ محور توسعه اقتصادی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، امروزه نقش فرودگاه و حمل و نقل هوایی در توسعه اقتصادی بر همگان روشن است و به عنوان یکی از زیرساخت‏های توسعه صنعت توریسم مورد توجه کارشناسان و دست‏اندرکاران گردشگری بوده و هست.

در حقیقت، تردد هوایی یکی از شیوه‏های گردشگری سریع، راحت و در عین حال ایمن به شمار می‏رود.

فرودگاه شاهرود به عنوان تنها فرودگاه فعال منطقه و یکی از فرودگاه‏های ملی و مستقل کشور مطرح بوده و چندی پیش، با حمایت ستاد مردمی پشتیبانی از فرودگاه، ارزان‏ترین پرواز در کشور را به هم‏وطنان ارائه می‏کرد.

در گذشته نه چندان دور، فرودگاه شاهرود در مسیر تهران- شاهرود- مشهد، پروازهایی به صورت رفت و برگشت انجام می‏داد و این فرصت مناسبی بود تا با معرفی بیشتر به دفاتر فعال خدمات مسافرتی و گردشگری تهران و مشهد و در نظر گرفتن تمهیدات خاص این فرودگاه فعال‏تر شود؛ اما متاسفانه این امر جدی گرفته نشد.

می‏توان با فراخوان جاذبه‏های گردشگری منحصر به فردی همچون مجموعه تاریخی بسطام، مسجد جامع فرومد، کاروانسرای میاندشت، آرامگاه عرفای بزرگی همچون سلطان‏العارفین بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی، شیخ حسن جوری و ابن‏یمین فرومدی، شاعر قطعه‏سرای پارسی و جاذبه‏های طبیعی مانند جنگل ابر و اولنگ، قله چهار هزار متری شاهوار، منطقه کالپوش و آبشار تنگه داستان مجن و مناطق حفاظت شده خوارتوران و خوش ییلاق شاهد رونق و توسعه بیش از پیش گردشگری منطقه باشیم.

اگر خواسته باشیم به سهل و سریع بودن دسترسی به جاذبه‏های گردشگری از طریق هواپیما تأکید کنیم، کافی است دسترسی به کویر مرکزی را مثال بزنیم که با یک ساعت پرواز از تهران به شاهرود و طی مسیری در حدود یک ساعت و نیم به سمت طرود و معلمان می‏توان توجه کویرنوردان و علاقه‏مندان به ژئوتوریسم را جلب کرد و موارد بسیاری در همین رابطه مانند کوهنوردی، طبیعت‏گردی و . . . مثال‏زدنی است.

از سوی دیگر، خود مسیر پروازی را می‏توان نوعی گردشگری تعریف کرد؛ پرواز بر فراز جنگل‏های هیرکانی، سواحل دریای خزر، سلسله جبال البرز مرکزی و قله زیبای دماوند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

امیدواریم با تلاش و معرفی این فرصت ارزشمند با همکاری مسئولان و پرسنل خوب فرودگاه شاهرود و دفاتر خدمات توریستی شاهد تحقق اهداف توسعه گردشگری شهرستان باشیم.

================

گزارش از: علیرضا اسلام‏پناه

================

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول