اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

باز دریا دوباره ناجی / 600 ناجی غریق مازندران در انتظار دستمزد

هم‌اکنون حدود هفت ماه از اتمام طرح‌های دریا در مازندران می‌گذرد و خبری از پرداخت حقوق ناجیان غریق در مازندران نیست.

باز دریا دوباره ناجی / 600 ناجی غریق مازندران در انتظار دستمزد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، موضوع عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق در مازندران بارها از طریق رسانه‌ها و حتی خود ناجیان غریق مطرح شد که تاکنون نه گزارشی کارساز بود و نه گلایه‌هایی که از جانب ناجیان غریق مطرح شد.

حدود 600 ناجی غریق در نوار ساحلی استان مازندران در آغاز شروع طرح‌های تابستان کار امداد و نجات افرادی که در سواحل دچار سانحه می‌شدند را در ایام تابستان 91 برعهده گرفتند.

قرارداد پرداخت حقوق ناجیان غریق با وجود سختی کاری که داشتند بر اساس قانون کار و به مبلغ ماهانه 450 هزار تومان منعقد شد که استانداری مازندران تعهد پرداخت حقوق ناجیان غریق را تقبل کرد.

تنها مبلغی که ناجیان غریق از استانداری مازندران بابت حقوق و مزایا دریافت کردند حقوق ماه اول بود. هم‌اکنون حدود هفت ماه از اتمام طرح‌های دریا در مازندران می‌گذرد و خبری از پرداخت حقوق ناجیان غریق در مازندران نیست.

حسین اسلامی رئیس هیئت ناجیان غریق استان مازندران در گفت‌و گو با فارس با انتقاد از عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق استان مازندران گفت: بحران عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق به حدی جدی است که خانواده‌های ناجیان غریق برای پرداخت مطالباتشان با من تماس می‌گیرند.

وی در ادامه با اعلام اینکه ناجیان غریق اگر در سطح سواحل دریا بلال فروشی می‌کردند ماهیانه حدود یک میلیون تومان درآمد داشتند، تصریح کرد: این افراد در حال حاضر لنگ ماهانه 450 هزار تومان پول هستند.

رئیس هیئت ناجیان غریق استان مازندران با اشاره به سختی کار ناجیان غریق در سطح سواحل مازندران یادآور شد: یکی از ناجیان غریق در حین انجام ماموریت دچار پارگی کتف شد که فقط برای درمان خودش حدود 2 میلیون تومان هزینه کرده است.

  موضوع عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق را با یکی از مسئولان استان مازندران که بارها اعلام کرده بود استانداری مازندران در سال 91 متولی طرح دریا است مطرح کردیم که وی تنها سکوت اختیار کرد و حاضر نشد پاسخ‌ام را بدهد.

حدود چهار ماه دیگر طرح‌های دریا در مازندران آغاز می‌شود و حضور ناجیان غریق در ساحل مازندران ضروری به نظر می‌رسد ولی عدم پرداخت حقوق این اعضای موثر در کنار دریا هنوز پرداخت نشده است.

موضوع عدم پرداخت حقوق گلایه‌ای بودکه یکی از ناجیان غریق به عنوان درددل با من مطرح می‌کرد. از او پرسیدم اگر حقوق سال 91 را دریافت نکنید باز هم برای امداد و نجات در کنار سواحل اقدام می‌کنید، با صراحت گفت: این شغل را به خاطر علاقه‌ای که برای نجات جان انسان‌ها در مواقع بحرانی نیاز به کمک من دارند، انتخاب کردم و دوست دارم.

وی ادامه داد: گلایه پرداخت حقوق را به خاطر تامین معیشت خانواده مطرح کردم.

صحبت‌هایم با این ناجی غریق تمام شد، ولی تا به خودمان بجنبیم تابستان از راه می‌رسد و دوباره شروع طرحی دریای دیگر، آیا به عنوان مسئول می‌توانیم از ناجیان غریق درخواست کنیم که شما تابستان سال 92 را به کمک استانداری مازندران برای طرح‌های دریا با ما همکاری کنید.

اگر ناجیان غریق در سطح دریا حضور نداشتند و 8 هزار نفری که توسط ناجیان غریق نجات پیدا می‌کردند، غرق می‌شدند آیا جامعه می‌توانست بار روانی این موضوع را تحمل کند.

 انتهای پیام/86004/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول