اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌‌نگاری فارس از اختتامیه دهمین کنگره رهاورد سرزمین ‌نور

از بازار داغ گفت‌وگوی خبرنگاران خارجی تا بازماندن فرج‌الله سلحشور از دریافت جایزه

دهمین کنگره رهاورد سرزمین ‌نور که پس از سه روز، عصر امروز با اهدای جایزه باروت‌خیس به کار خود پایان داد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

از بازار داغ گفت‌وگوی خبرنگاران خارجی تا بازماندن فرج‌الله سلحشور از دریافت جایزه

به گزارش خبرگزاری فارس از شلمچه، دهمین کنگره رهاورد سرزمین‌نور نیز پس از سه روز مراسم، از هشتم تا دهم فروردین‌ماه جاری  عصر امروز به کار خود پایان داد.

در این کنگره مردمی مسئولان محلی و استانی، لشکری و کشوری همچنین بسیاری از فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی کشورمان هم ارتش و هم سپاه حضور داشتند.

از نکات برجسته مراسم اختتامیه این کنگره اهدای جایزه بین‌المللی «باروت خیس» به همسر اوباما، رئیس جمهور آمریکا به دلیل اهدای جایزه اسکار توسط وی به فیلم آرگو بوده که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود سفیر سوئیس با حضور در مراسم این جایزه را به میشل اوباما اهدا کند.

اما با توجه به عدم حضور این سفیر در جشنواره رهاورد سرزمین‌نور، جایزه توسط پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن، شهید هسته‌ای کشورمان به رئیس اداره پست خرمشهر داده شد تا به سفارت سوئیس پست و سپس به همسر اوباما اهدا شود.

از نکات قابل توجه این مراسم دعوت از فرج‌الله سلحشور، کارگردان به‌نام کشورمان در این مراسم بود اما متاسفانه وی در آخرین دقایق سفر به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و از حضور بازماند.

به واسطه اینکه سلحشور خود یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده لوح تقدیری به وی اهدا شد.

حضور 200 هنرمند کشورمان همچنین ارسال بیش از 15 هزار اثر ارسالی در بخش‌های مختلف نمایش، شعر، داستان، خاطره و مقاله در حوزه دفاع مقدس در این جشنواره از دیگر نکات بارز دهمین کنگره رهاورد سرزمین نور در محل یادمان شهدای شلمچه بوده است.

در این کنگره همچنین تعدادی از عکس‌های دوره‌های قبل معرفی و به نمایش گذاشته شد.

بازار مصاحبه و پوشش خبری در این کنگره بسیار داغ بود و در هر گوشه و کناری از این مراسم خبرنگاران داخلی و خارجی مشغول گفت‌وگو با یکی از مسئولان، زائران و یا حاضران در مراسم بودند.

این مراسم همچنین با اجرای نمایش تک‌نفره با موضوع "آغاز جنگ تحمیلی" به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ 72001/ق30/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول